עובדת דיוטי פרי הורשעה בהברחת טובין ובהתחמקות מתשלום מס

העובדת טענה כי השאירה את הרכב פתוח לזמן קצר, ובאותו הזמן הניח פלוני אלמוני את הטובין ברכב לשם הברחתם, או הפללתה


12:38 ,22.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום באשדוד הרשיע עובדת בחנות הדיוטי פרי בנמל בביצוע עבירות של הברחה, החזקה של טובין מוברחים והתחמקות מתשלום המס בגינם. בית המשפט דחה את טענת העובדת, כי נפלה קורבן להפללה והטובין המוברחים נשתלו ברכבה על ידי אחר.

 

כנגד הנאשמת הוגש כתב אישום המייחס לה עבירות של הברחת טובין, החזקת טובין מוברחים והתחמקות מתשלום מס. כתב האישום הוגש לאחר שבשנת 2012 נערך חיפוש ברכבה של הנאשמת, שחנה בשער היציאה מנמל אשדוד, ונמצאו בתא המטען בשמים וסיגריות מוברחים שעליהם לא שולמו מס קנייה ומע"מ בסך כולל של כ-3,000 שקל.

 

לדברי הנאשמת, ביום האירוע היא השאירה את רכבה פתוח למשך פרק זמן קצר, תוך שהיא נכנסת לנמל. בפרק זמן זה הניח מאן דהוא ברכב את הטובין המוברחים, ללא ידיעתה, על מנת להבריחם או להפלילה.

 

בהכרעת הדין קבעה השופטת גילת שלו כי אין מחלוקת שמדובר בטובין מוברחים שלא שולם עליהם מס, וכי הטובין נמצאו באופן פיזי בתא המטען של הנאשמת.

 

לכן, השאלה שנותרה במחלוקת היא האם הנאשמת ידעה על הימצאות הטובין ברכבה, ולמעשה האם היתה לה מחשבה פלילית לביצוע העבירות שיוחסו לה.

 

בית המשפט קבע כי אין עוררין כי הימצאות הטובין ברכב, בעת שזה מצוי בבעלותה ובחזקתה הבלעדית של הנאשמת, יוצרת חזקה עובדתית כי היא ידעה על הימצאות הטובין ברכב ועליה הנטל לספק הסבר סביר להימצאותם ברשותה.

 

בית המשפט בחן את אמינות גרסתה של הנאשמת וקבע שהתנהלותה לכל אורך האירוע היתה תמוהה ומעוררת חשד, בנוסף לסתירות בגרסאותיה השונות.

 

בית המשפט קבע כי לא סביר שמאן דהוא הכין מבעוד מועד טובין מוברחים והמתין להזדמנות פז שבה הנאשמת תשאיר את רכבה לא נעול ותצא לזמן קצר, ודווקא בפרק זמן זה אותו אדם ייקח סיכון שייתפס על ידי הנאשמת בשעת מעשה.

 

לכן, בית המשפט הרשיע את הנאשמת בהחזקת טובין מוברחים לפי סעיף 211(א)(2) לפקודת המכס, עבירה בה מספיק להוכיח החזקת הטובין המוברחים, על מנת להעביר את נטל ההוכחה לנאשמת.

 

בנוסף לכך, הורשעה הנאשמת בהתחמקות מתשלום מס לפי סעיף 22(א)(5) לחוק מס קנייה, לאחר שהוכחה כוונתה ו/או מטרתה להונות את האוצר ולהתחמק מתשלום המס, מעצם העובדה שהנאשמת לא שילמה את המסים עבור הטובין, לא הצהירה עליהם ואף הטמינה אותם בשני מקומות שונים ברכבה.

 

 


 

עובדת דיוטי פרי הורשעה בהברחת טובין ובהתחמקות מתשלום מס* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

* עו"ד גיל נדל מתמחה בדיני יבוא, יצוא, הובלה ושילוח וסחר בינלאומי, והוא עומד בראש תחום יבוא ויצוא וסחר בינלאומי במחלקת המסים במשרד גולפרב זליגמן ושות'. לפרטים ומידע: [email protected]