משלוח נעליים החשוד כמזויף יוחזק בנאמנות עד להכרעה בערעור

חברת אדידס הציעה בפתרון יצירתי , לקבל לידי באי כוחה בנאמנות נעליים מיובאות החשודות כמפרות סימן מסחרי עד להחלטת בית המשפט בערעורה כנגד היבואן ובכך לפטור אותו מדמי האחסנה הגבוהים


00:00 ,21.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שבאמצע חודש דצמבר, פסק בית המשפט המחוזי בת"א כי נעלי ספורט מיובאות ובהן ארבעה פסים אלכסוניים מקבילים לא מפרות את סימן המסחר המוכר של אדידס- שלושה פסים מקבילים. לאור זאת, הורה בית המשפט לרשות המכס לשחרר את הסחורה המיובאת שהוחזקה במכס חמש שנים והטיל על אדידס את ההוצאות.

לאחרונה הודיעה אדידס כי, בכוונתה לערער על פסק דינו של בית המשפט, שילמה את הוצאות המשפט והגישה בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין. כלומר, ביקשה שהנעליים המיובאות החשודות כמזויפות לא ישוחררו מהמכס עד להכרעה בערעור.

טענותיה של אדידס

אדידס טענה כי סיכויי הערעור גבוהים וכי אם יקבל היבואן את הנעליים לרשותו ויורשה לשווקן, ואדידס תזכה בערעור בסופו של יום, לא תהיה לפסק הדין בערעור כל משמעות מעשית, שכן הנעליים כבר שוחררו.

טענות הנגד של היבואן

מנגד, טען היבואן כי סיכויי הערעור נמוכים וכי בהתחשב בחוסנה הכלכלי של אדידס, המשך עיכוב הנעליים יסב לו נזק כבד יותר מאשר ששחרורן יסב לאדידס. עוד טען כי, באם יתקבל ערעורה של אדידס, הוא זה שיישא בהוצאות האחסנה הגבוהות.

החלטת בית המשפט

בית המשפט קיבל את טענת אדידס כי שחרור הנעליים והעברתן לשליטת היבואן, תרוקן מתוכן את הערעור, שכן אם יתקבל הערעור, לא ניתן יהיה לקבל את הנעליים, שמטבע הדברים ימכרו עד אז. מנגד ציין, בית המשפט כי עלויות האחסנה גבוהות וככל שיארך זמן הערעור יצטברו עלויות האחסנה, ואם, בסופו של יום, תזכה אדידס בערעור, עלויות אלו יכולות להצטבר לסכומים גבוהים במיוחד ומדובר במעמסה כבדה על היבואן.

על כן, אפשר בית המשפט לאדידס, בפתרון יצירתי, לקבל לידי באי כוחה בנאמנות את הנעליים המיובאות, תוך תשלום עלויות האחסנה שהצטברו עד כה. בית המשפט קבע כי במידה ותזכה אדידס בערעור, ישפה אותה היבואן על הוצאות אלו. עוד נפסק כי בהוצאות האחסנה שיצטברו מעתה ועד ההכרעה בערעור, תישא אדידס לבדה. בסופו של דבר, בפועל עוכב ביצוע פסק הדין מנקודת מבטו של היבואן.

(ת.א. (מחוזי ת"א) 2177/05 ADIDAS SALOMON נ' גלאל יאסין, החלטה מיום 2.2.11, השופטת מ. אגמון- גונן. אדידס יוצגה על ידי עו"ד א. שאולסקי ו- ע. נבות- אייזנטל. היבואן יוצג על ידי עו"ד שדה)

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי. הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא וייצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט: www.nadel-law.co.il