מאבק העוגיות הגיע לסיומו

יצרנית עוגיות אוריאו תבעה חברה ישראלית שמייבאת מוצר מהולנד בטענה שאריזתו דומה עד כדי בלבול הצרכן. בערעור קיבל בית המשפט העליון את הטענה


00:00 ,24.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת י. מרבה ישראל בע"מ תפסיק לשווק את העוגיות המיובאות Go-Go's בעטיפתן המקורית בתוך 60 שיום.

בכך הגיע לסיומו מאבק משפטי רווי יצרים בשוק הממתקים הישראלי. מדובר במאבק בין חברת Kraft Foods Global Brands LLC, יצרנית עוגיות הסנדוויץ' הידועות במותג OREO, לבין חברת י. מרבה, יבואנית המוצר ההולנדי המתחרה Go-Go's. עילת הסכסוך: אריזות שני המוצרים.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי טענה חברת קראפט שהדמיון בין עיצוב האריזה של עוגיות אוריאו לבין אלה של Go-Go's הינו רב כל כך, עד שמרבית הצרכנים מתבלבלים בין שני המוצרים. להוכחת טענותיה, הציגה קראפט סקר צרכנים שנערך.

בכתב ההגנה הצביעה חברת י.מרבה, מצידה, על מספר הבדלים חזותיים בין האריזות, כגון הבדלים בצבע (כחול באוריאו, סגול ב-Go-Go's) והבדלים בגודל האריזה.

בסוף שנת 2010 קיבל שופט המחוזי יהודה זפט את טענותיה של י. מרבה במלואן ודחה את התביעה. זפט קבע שההבדלים במוצרים עולים על הדמיון ביניהם ולא קיימת סכנת הטעייה.

חברת קראפט לא ויתרה והגישה ערעור לבית המשפט העליון, שקיבל את הערעור ברובו. השופטים גרוניס, ארבל ומלצר קבעו שאכן מתקיימת סכנת הטעייה. אי לכך, הם התירו לחברת י. מרבה להמשיך ולשווק את העוגיות באריזתן המקורית והנוכחית לתקופה של 60 יום נוספים בלבד. לאחר תקופה זאת, נאסר על החברה לשווק את העוגיות באריזתן הנוכחית בשל דמיון מטעה לאריזות OREO. את קראפט חייב העליון בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל, מכיוון שפסק הדין ניתן בערעור בהסכמת הצדדים.

 


__________________________

 

מאבק העוגיות הגיע לסיומו

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

 

* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט:www.nadel-law.co.il