המיץ של הקטשופ

נדחתה תביעה אישית ונמחקה בקשה לאישור תובענה כייצוגית בתיק בו תבע אדם חברת מזון בטענה לאי סימון שעור רכיב העגבניות בקטשופ מיובא


00:00 ,30.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחרונה נדחתה תביעתו האישית של תובע ונמחקה בהסכמה בקשתו לאישור תובענה כייצוגית, שהוגשה נגד חברת מזון מובילה בנוגע לאי סימון, כביכול, של שעור רכיב העגבניות בקטשופ המיובא על ידה.

התובע טען שהוא רכש קטשופ שנעדר סימון שעור ריכוז העגבניות שבו וכי מדובר בהפרה של הוראות תקן ישראלי 1145 ("סימון מזון ארוז מראש"). בנוסף הוא טען שמדובר בהטעיה מצד הנתבעת.

התובע הוסיף שרכיב עגבניות במוצר קטשופ צריך להיות לפחות 85%. בשל היעדר הסימון, טען, נשללה ממנו האפשרות לערוך השוואה בין מוצר זה, של חברת מזון מובילה, לבין מוצרים אחרים של חברות אחרות, ובשל כך נגרמה לו עגמת נפש, נזק נפשי קשה ונפגעה אוטונומיית הרצון הפרטי שלו, שבגינם הוא ביקש לפצות את חברי הקבוצה בסך כולל של 3 מיליון שקל.

חברת המזון, שיוצגה על ידי עורכי הדין גיל נדל, רותם וירניק ועדי פלד ממשרד עו"ד גיל נדל, מצאה שהתובע לא ביצע פנייה מקדימה לחברה ולא נקט בכל פעולה אחרת למניעת הפסדו הכספי, כטענתו, למרות שבמועד הגשת התובענה והבקשה היה עדיין יכול להשיב את המוצר למרכול.

עוד נמצא, כי התובע ובא כוחו מנהלים באופן שיטתי תביעות ייצוגיות כנגד חברות מזון רבות, בטענות זהות של אי סימון שעור רכיב מסוים באחוזים על גבי האריזה. באחת מאותן תביעות, נמצא, צורפה קבלה זהה לזו שצורפה כראיה בתובענת הקטשופ.

בנוסף נמצא כי למרות שהתובע לא צירף ראיות מספקות להוכחת טענותיו בדבר הכמויות שרכש מהמוצר, וכי המוצר נשוא התביעה אינו מיובא לישראל כבר למעלה משנה בטרם הגשת התובענה.

לאור זאת, פנתה חברת המזון לתובע והציעו שהתביעה והבקשה יסולקו ללא צו להוצאות, פנייה שהתקבלה.

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את הבקשה ודחה את התובענה האישית ומחק את הבקשה לאישור התובענה כייצוגית ללא צו להוצאות.



המיץ של הקטשופ

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

 

* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט:www.nadel-law.co.il