בית המשפט קיבל בקשה לפסיקת הוצאות כנגד רשות המסים

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל בקשה לפסיקת הוצאות, שהוגשה מטעם יבואן, כנגד רשות המסים, בשל הליך שנאלץ לנהל להסרת עיקולים שהוטלו עליו על ידי רשות המכס ולא הוסרו מכוח הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין


08:35 ,13.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

תקציר: בימים האחרונים, בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל בקשה לפסיקת הוצאות, שהוגשה מטעם יבואן, לקוח משרדנו, כנגד רשות המסים, בשל הליך שנאלץ לנהל להסרת עיקולים שהוטלו עליו על ידי רשות המכס ולא הוסרו מכוח הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין בהליך אזרחי שנוהל בינו לבין רשות המסים. על כך בסקירה שלפנינו.

 

עובדות המקרה: המבקש הינו יבואן אשר הגיש בקשה דחופה להסרת עיקולים ולקיום הסכם פשרה שנחתם בינו לבין רשות המסים, שקיבל תוקף של פסק דין. בגדרה של הבקשה עתר המבקש לבית המשפט לאכוף על רשות המסים לקיים את הוראות הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים. ההחלטה ניתנה ביום 15.12.2022 על ידי כבוד הרשמת פנינה נויבירט.

 

הדיון המשפטי והחלטת בית המשפט: בית המשפט קבע בהחלטתו כי היה מצופה מרשות המסים, אשר הטילה את העיקול והתחייבה על הסרתו, לפעול להסרת העיקול כאשר המבקש פנה אליה להסרת העיקול וציין כי העיקול טרם הוסר. אמנם לבנק אשר לא הסיר את העיקול היתה תרומה למצב אליו נקלע המבקש בעקבות אי הסרת העיקול, אך העובדה כי מאמציה של רשות המסים להסרת העיקול נשאו פרי, מלמדת על יכולתה לתרום בעניינים אלה, וטוב היתה עושה לו היתה פועלת לעשות כן סמוך לאחר עדכונה בטענות המבקש.

בנוסף, בית המשפט דחה גם את טענת הרשות לפיה היה על המבקש לפעול לבירור העניין בעצמו מול הבנק, וזאת לאור מחויבותה החוזית של הרשות ויכולתה המעשית לפעול בעניינו של המבקש, יכולת שאין למבקש שעל חשבונו הוטל העיקול.

 

עם זאת, בית המשפט התרשם כי העיקול הוסר זמן מה לפני שהמבקש עדכן את בית המשפט ואת הרשות. בנוסף, בית המשפט קבע כי המבקש לא התייחס במהלך ההליך לשתי טענות נוספות שהעלה בבקשתו להסרת העיקולים, ונקבע כי יש להתחשב בטרחה שנגרמה לרשות בהגשת תשובתה לטענות אלה. על כן, בית המשפט מצא לנכון לחייב את רשות המסים בהוצאות מתונות בסך של כ-3,000 ש״ח, בעבור הוצאותיו של המבקש במסגרת ההליך. 

 

[ת״א (מחוזי י-ם) 43314-12-19 יניב בנדר נ׳ מדינת ישראל רשות-המסים (15.12.2022)]. ב״כ המבקש: עו״ד גיל נדל, עו״ד רועי אברהם; ב״כ המשיבה: עו״ד בינה צמח מאונר.

 

הסקירה לעיל הינה בבחינת תמצית. המידע הכלול בה נמסר למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין במידע כדי להוות ייעוץ משפטי. לקבלת פרטים נוספים, אנא פנו לעו״ד גיל נדל - ראש תחום יבוא, יצוא וסחר בינלאומי במחלקת מיסים. בדוא"ל [email protected] ו/או בטלפון 03-6089979.