אין קבלות, יש בעיה

בית משפט שלום בתל אביב דחה תביעה שהגיש סוכן מכס, שתבע 63 אלף שקל מחברה בגין תשלומים שהעביר לטענתו לצד שלישי


00:00 ,15.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום בתל אביב דחה לאחרונה תביעה של סוכן מכס בסך 63 אלף שקל כנגד לקוח לשעבר שלו, בגין תשלומים שהעביר, לטענתו, לצדדים שלישיים עבור הלקוח.

מכתב ההגנה שהגישה החברה עולה שהחברה, שהיא הלקוח, השתמשה בשירותי סוכן המכס במשך כשנה וחצי, בשנים 2007-2008, עד שהקשר העסקי עלה על שרטון. לטענת החברה, היה זה בעקבות חוסר מקצועיות של הסוכן.

לאחר הפסקת ההתקשרות תבע הסוכן את החברה בסכום של 63 אלף שקל. לטענתה, החוב נבע מתשלומים אותם שילם הסוכן לצדדים שלישיים שונים בשם החברה, בגין אחסנה בארץ ובחו"ל, למכון התקנים ועוד.

החברה טענה שעד למועד הגשת התביעה, היא כלל לא ידעה על החוב. בנוסף נטען שהסוכן לא הוכיח שהתשלומים שולמו לצדדים שלישיים בפועל.

השופט רחמים כהן קיבל את טענת החברה ודחה את תביעת הסוכן. נקבע שסוכן המכס כלל לא הצליח להוכיח את העובדה שהוא שילם את אותם תשלומים לצדדים שלישיים בשם החברה ולא הציג חשבוניות או קבלות המעידות על התשלומים אותם ביצע.

עוד הוכח בבית המשפט, כי איש הקשר עם החברה אצל הסוכן היו רואה החשבון של הסוכן ורפרנטית נוספת, אך אלה לא הובאו לתת עדות.

לאור היעדר הקבלות ואי-מתן עדות של אנשי מפתח רלבנטיים, לא השתכנע בית המשפט בצדקת טענות הסוכן.

 

________________________

 

אין קבלות, יש בעיה

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

 

* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט:www.nadel-law.co.il