תרגיל היערכות לשעת חירום בנמל אשדוד הוכתר בהצלחה יתרה

שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "מאז מלחמת לבנון השנייה ביססה החברה נהלים ופקודות לשעת חירום אשר באו לידי ביטוי בתרגיל בכל מערך הפעילות של הנמל"


00:00 ,25.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "מאז מלחמת לבנון השנייה ביססה החברה נהלים ופקודות לשעת חירום אשר באו לידי ביטוי בתרגיל בכל מערך הפעילות של הנמל"
 
תרגיל היערכות לשעת חירום שנערך בנמל אשדוד הוכתר בהצלחה יתרה. מניתוח מהלך התרגיל עולה, כי רמת הביצוע הגבוהה של בעלי התפקידים שתורגלו, תרמה להצלחת התרגיל וכן תרם גם שיתוף הפעולה המרשים של צוותי הנמל בראשותו של המנכ"ל, שוקי סגיס. התרגיל נערך בשיתוף כוחות הביטחון של חיל הים, פיקוד העורף, משטרה, מכבי אש ומד"א.
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "התרגיל אפשר לנו לבחון את מוכנות החברה למצבי חירום שעלולים לפקוד את נמל אשדוד בפרט ומדינת ישראל בכלל. מאז מלחמת לבנון השנייה, בה נמל אשדוד פעל כנמל יחיד במדינת ישראל, ביססה החברה נהלים ופקודות לשעת חירום אשר באו לידי ביטוי בתרגיל בכל מערך הפעילות של הנמל. אנו שמחים כי התרגיל עבר בהצלחה".
 
לדברי ד"ר כוכבי אזרן, מנהל נמל אשדוד מרספ"ן, "יש לציין את רמת המוכנות הגבוהה בהיבט המקצועי ובהיבט הארגוני שהפגינו מנכ"ל חברת נמל אשדוד וצוותו. ניכר כי שלבי ההערכות המקדימה שבאו לביטוי בעדכון נהלי ההפעלה, בהכנת עזרים טקטיים ובשדרוג התשתיות הארגוניות בחמ"ל, סייעו למתורגלים בתפקודם. מהמשובים הרבים שהתקבלו ניכר כי התרגיל נתפס כתרגיל איכותי ומקצועי בהתייחס לתרגילים קודמים וכן בהשוואה לתרגילים מקבילים במסגרות אחרות".
 
מטרות התרגיל היו בחינת ההיערכות והתמודדות של החברה עם תרחישי איום אפשריים לשעת חירום, בחינת התשתית הארגונית ואת נהלי ההפעלה הקיימים לשעת חירום, הפקת מירב הלקחים לאור מטרות התרגיל על מנת לצמצם פערים קיימים בין מצב קיים למצב רצוי.