תקציב 2008: תכנון קו הרכבת לאילת לא כלול בתקציב

למרות הצהרות בכירי משרד התחבורה כי יקצו לטובת תכנון הקו כ-200 מיליון שקל בתקציב 2008 לא תוקצב תכנון קו הרכבת לאילת. מנכ"ל חברת נמל אילת: החלטה קשה וכואבת לנמל אשר מצטרפת להחלטה של חברת צים


00:00 ,13.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות הצהרות בכירי משרד התחבורה כי יקצו לטובת תכנון הקו כ-200 מיליון שקל בתקציב 2008 לא תוקצב תכנון קו הרכבת לאילת. משה מיץ: החלטה קשה וכואבת לנמל אשר מצטרפת להחלטה של חברת צים
 
בדיוני תקציב המדינה לשנת 2008 לא תוקצב תכנון קו הרכבת לאילת וזאת למרות הצהרות בכירי משרד התחבורה כי יקצו לתכנון קו זה כ-200 מיליון שקל.קו הרכבת לאילת מהווה גורם משמעותי להמשך תפקודו של נמל  אילת וזאת על מנת לחזק את כושר התחרות של הנמל בשינוע המטענים צפונה.
 
חברת נמל אילת ומנכ"ל הנמל משה מיץ בראשה, עסקו רבות בחודשים האחרונים בקידום פרוייקט קו הרכבת לאילת, הן מבחינת תווי הרכבת והן מבחינת המשמעויות העסקיות הרבות הטמונות בכך.

בתוך כך נועד מיץ עם מנכ"ל רכבת ישראל עופר לינצ'בסקי ואף סוכם על הקמת ועדות משותפות לקידום תכנון הקו העתידי.
 
מנכ"ל חברת נמל אילת משה מיץ התייחס הבוקר להחלטת הממשלה וציין כי: "מדובר בהחלטה משמעותית קשה עבור נמל  אילת אשר פעל רבות בחודשים האחרונים לטובת תכנון קו הרכבת תוך בחינת התנאים הגיאוגרפיים באזור וההשלכות הכלכליות על העיר אילת ככלל ונמל אילת בפרט".
 
עוד הוסיף מיץ כי: "החלטת הממשלה שלא לכלול את קו הרכבת בתקציב המדינה לשנת 2008 הנה החלטה קשה וכואבת לנמל אשר מצטרפת להחלטה של חברת צים להפסיק לעבוד עם נמל אילת ובכך ישנה פגיעה בתכנון העתידי בהיבט האסטרטגי של נמל אילת."
 
מיץ ציין בדבריו כי בכוונתו לעשות כל שביכולתו על מנת לשנות את החלטת האוצר ולהעלות את חשיבות הרכבת לאילת על סדר היום הציבורי מחדש.

טרם נמסרה תגובת משרדי התחבורה והאוצר לדברים.