תלונות יבואנים על השרות בתחנת ההסגר בנמל אשדוד

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי במהלך השנה האחרונה התקבלו במשרד הבריאות תלונות רבות מצד יבואנים ועמילי מכס וגורמים נוספים הקשורים ביבוא מזון ארצה, הנזקקים לשרותיה המקצועיים של תחנת ההסגר בנמל אשדוד


00:00 ,08.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי במהלך השנה האחרונה התקבלו במשרד הבריאות תלונות רבות מצד יבואנים ועמילי מכס וגורמים נוספים הקשורים ביבוא מזון ארצה, הנזקקים לשרותיה המקצועיים של תחנת ההסגר בנמל אשדוד.

על פי ההודעה שנמסרה, התלונות הופנו כנגד תפקודו של מנהל תחנת ההסגר מר אבי סלקמן – בכל הקשור למערכת היחסים בינו לבין היבואנים ועמילי המכס. לטובת הענין התערב גם מר צבי צילקר, ראש עירית אשדוד, שהיבואנים פנו גם אליו ודרש את התערבות משרד הבריאות בנושא, מאחר ויבואנים רבים הודיעו כי במידה ויחסו של מר אבי סלקמן לא ישתנה הם יעבירו את מטעניהם באמצעות נמל חיפה, דבר שיפגע קשות, לדעתו, בפרנסת משרדי עמילי מכס המעסיקים עובדים רבים מהעיר אשדוד.

מר יוסי שוסטק מאיגוד לשכות המסחר, פנה אף הוא במכתב אל ד"ר בועז לב, מנכ"ל משרד הבריאות בירושלים והציג בפניו את הבעיה וציין עוד, כי חלק נכבד מהתלונות מגיע מיבואנים וותיקים ומנוסים הבקיאים במלאכת היבוא אשר במשך עשרות שנים מייבאים מוצרי מזון לארץ, וכי לאחרונה נתקלים יבואנים אלה בתקלות ובבדיקות רבות אשר מעכבות את שחרור הסחורה במשך ימים רבים. כתוצאה מכך, מטענים מתעכבים ונגרם נזק כלכלי מיותר והרבה יבואנים מעדיפים לשחרר סחורות דרך נמל חיפה ולא דרך נמל אשדוד.

למרות מכתב חריף שקבל מר אבי סלקמן, מפקח הסגר ראשי (בפועל) ממחלקת שרות המזון בלשכת הבריאות המחוזית אשקלון בתאריך ה-7 באפריל 2002, מצא לנכון ח"כ יחיאל לסרי, סגן יו"ר הכנסת לפנות גם הוא, במכתב מיום 26 ביוני 2002, למשרד הבריאות בירושלים ובקש את התערבותו של מנכ"ל משרד הבריאות לבדיקה אובייקטיבית של התלונות כמתחייב כלפי עובדים בשירות הציבורי.