"תיירות השיט מקפריסין אינה מקור הכנסה רציני - וגורמת נזק לתיירות הנכנסת"

כך מדריך תיירים, שמגיב על הצהרת משרד התיירות כאילו יותר מ-4,000 תיירים יגיעו בחודשים הקרובים לנמל חיפה בהפלגות מקפריסין, ויתרמו הכנסה של 120 דולר בממוצע


00:00 ,03.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
תיירות השיט - שבמסגרתה מגיעים תיירים מקפריסין לסיורים יומיים בישראל וישנים באונייה - לא רק שאינה מקור הכנסה תיירותי רציני, אלא שהיא גורמת נזק לתיירות הנכנסת לישראל. כך אמר יעקב מטרני, מדריך תיירים ותיק ומנהל משרד תיירות נכנסת בעבר. זאת בעקבות הצהרת משרד התיירות כי יותר מ-4,000 תיירים יגיעו בחודשים הקרובים לנמל חיפה בהפלגות מקפריסין.

לדברי מטרני, תנועת תיירות השיט המגיעה מקפריסין מבוססת ברובה על מעבורות ועל חבילות שיט זולות: "ההכנסה מתייר שמגיע במסגרת חבילת שיט אינה עולה על 20 דולר למדריך, אוטובוס וארוחת צהרים זולה. כמו כן, את מרבית הקניות עורכים התיירים ומפעילי האוניות בשטחי הרשות הפלשתינית".

מטרני הוסיף כי מעבר להכנסה הנמוכה, תנועת תיירות מאסיווית זו של מאות אנשים בעת ובעונה אחת מפריעה לתיירים אחרים ששילמו ממיטב כספם כדי לבקר בירושלים ובמקומות הקדושים. "במחיר נמוך במיוחד אימצה קפריסין את האתרים המיוחדים של ישראל והמזרח התיכון לחבילות תיור שימלאו בתוכן את חבילות הנופש שמציע האי הקטן. מניסיוני, הרוב המוחלט של תיירי השיט אינו חוזר לביקור נוסף", הוא אמר.

מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, דוחה את הטענות. לדבריו, ההכנסות מתיירות השיט גבוהות יותר, שלא לדבר על ההשפעה הפסיכולוגית שיש לעובדה שתיירות השיט חוזרת לישראל לאחר הפסקה של ארבע שנים. לדבריו, תיירות השיט מכניסה 120 דולר בממוצע לתייר.