תחילת ההרצה של נמל היובל

חברת נמלי ישראל מוסרת היום לחברת נמל אשדוד את מסוף מכולות החדש שנבנה במסגרת פרויקט היובל. בשעה 15:00, תעגון אוניה ראשונה ב"נמל היובל"- האניה Inka Dede של חברת "צים" והיא תבשר על פתיחתה של תקופת הרצה ולאחריה יופעל "נמל היובל" במלואו


00:00 ,08.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

תיכון ורון: חברת נמלי ישראל משקיעה בפרויקט היובל כ- 3 מיליארד ₪. הפיתוח המסיבי של נמלי ישראל ישפר מאוד את כושר התחרות של נמלי ישראל ויציב אותם בשורה הראשונה של הנמלים באזור. מסוף המכולות, הנמסר היום לחברת נמל אשדוד, הוא מהמתקדמים ומהמשוכללים באזור
 
חברת נמלי ישראל מוסרת היום לחברת נמל אשדוד את מסוף מכולות החדש שנבנה במסגרת פרויקט היובל. בשעה 15:00, תעגון אוניה ראשונה ב"נמל היובל"- האניה Inka Dede של חברת "צים" והיא תבשר על פתיחתה של תקופת הרצה ולאחריה יופעל "נמל היובל" במלואו. האירוע יהיה במעמד שר התחבורה-מר  מאיר שטרית  ובהשתתפות הנהלת חברת נמל אשדוד, היו"ר- איריס שטרק, המנכ"ל- שוקי סגיס, חברי ההנהלה, הדיקרטוריון ונציגי העובדים.
 
"מסוף זה הוא מהמתקדמים ומהמשוכללים באזורנו והוא יאפשר רמת שירות גבוהה ביותר, לתועלת המשק, ענף הספנות ולקוחות הנמל". כך אמרו היום דן תיכון, יו"ר חברת נמלי ישראל ועמוס רון, המנכ"ל.
 
חברת נמלי ישראל, המופקדת על פיתוח הנמלים, מבצעת את פרויקט היובל בנמל אשדוד, פרויקט תשתית מהגדולים במדינה. תיכון ורון מסרו כי החברה משקיעה בפרויקט כ- 3 מיליארד ₪ והוא נועד לתת מענה לגידול בהיקפי הסחר, לאפשר פקידת אוניות מהדור החדש ולשפר את השירות ללקוחות הנמל. "הפיתוח המסיבי של נמלי ישראל שמבצעת החברה, ישפר מאוד את כושר התחרות של הנמלים ויציב אותם בשורה הראשונה של הנמלים באזורנו " אמרו.
 
מחברת נמלי ישראל נמסר כי מסוף המכולות החדש, שהרצתו התפעולית מתחילה השבוע, יכפיל ויותר את פוטנציאל שינוע המכולות של הנמל הקיים, תוך צמצום זמן ההמתנה של אוניות ומובילים. במסוף הותקנו מערכות מתקדמות וציוד חדיש : מנופי ענק, מהשורה הראשונה בתחום שינוע המכולות, הכוללים 4 מנופי גשר ו- 24 עגורני שער, וציוד נמלי נוסף בהיקף של כחצי מיליארד ₪, מערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול מסופי מכולות ( TOS) שתושק היום ובהקמתה הושקעו למעלה מ- 40 מיליון ₪ מערכות תקשורת ותשתית ועוד.