תורג'מן לנתניהו: לא תהיה הנפקה ללא הסכמת העובדים

יו"ר ועד עובדי חברת נמל חיפה פנה לראש הממשלה וביקש את התערבותו בשיתוף העובדים בהליכים שעשויים להכריע את עתיד חברת נמל חיפה: גורל שטחי חברת הנמל וסוגיית התעריפים. מציין: זעקה של הרגע האחרון לפני עיצומים ושביתות


00:00 ,11.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ועד עובדי חברת נמל חיפה פנה לראש הממשלה וביקש את התערבותו בשיתוף העובדים בהליכים שעשויים להכריע את עתיד חברת נמל חיפה: גורל שטחי חברת הנמל וסוגיית התעריפים. מציין: זעקה של הרגע האחרון לפני עיצומים ושביתות
 
מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, פנה בתחילת השבוע במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מבקש את התערבותו בתהליכים הנעשים בימים אלה ועלולים להכריע את עתיד חברת נמל חיפה. נציין כי עותקים מהמכתב נשלחו לשר האוצר, שר התחבורה, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, נציגי חברות הספנות, ארגוני המשתמשים בהובלה ימית ונציגי התעשיינים.
 
לטענת תורג'מן, עובדי חברת נמל חיפה מבקשים להיות חלק מהתהליכים אשר עשויים לקבוע את עתיד חברת הנמל אך הם אינם זוכים לשיתופם בשיחות. תורג'מן מציין כי פנייתו לראש הממשלה נתניהו נעשית מתוך תקווה כי ראש הממשלה יתערב בנעשה ויושיע את המצב שכן הנושאים העומדים כיום על הפרק יקבעו את עתיד וגורל חברת נמל חיפה, ודורשים את שיתוף העובדים בשיחות ומדגיש כי זוהי זעקה של הרגע האחרון בטרם ייאלצו העובדים לעבור לשלב המעשים – לימים של עיצומים ושביתות.
 
תורג'מן כותב לראש הממשלה נתניהו כי "כבר כמה חודשים אנו כותבים ומעבירים מסרים ומבקשים מהגורמים המעורבים בתהליכי קבלת ההחלטות הנוגעות לעתיד חברת נמל חיפה – אנו שתפו אותנו בתהליכים". אך למרות כל זאת, כותב תורג'מן, פקידי האוצר "אינם סופרים אותנו" ולדבריו, "הם ממשיכים להאיץ תהליכים – בלעדינו".
 
בשיחה עם מערכת port2port ציין הבוקר מאיר תורג'מן כי המכתב שנשלח לראש הממשלה אינו מכתב של חולשה וכי הוא זכה לעשרות פידבקים חיוביים מאנשים שונים במערכת – למעט אנשי משרד האוצר. תורג'מן הדגיש כי "המכתב הזה אומר למעשה שאנחנו מאוד לא רוצים להשבית את המשק, אבל אנחנו, עובדי הנמלים רוצים לשמור על הזכויות שלנו. אנחנו קוראים פה לגורמים הנוגעים בדבר לשבת ולדבר איתנו ולא לחכות עד לרגע האחרון. אם ימשיכו להתעלם מאיתנו לא תהיה הנפקה. השקט התעשייתי בנמלים נגמר באחד באפריל 2010, ואם לא תהיה הנפקה יהיו שביתות ועיצומים".
 
בין הנושאים אשר מטרידים את עובדי חברת הנמל נמצא נושא השטחים של חברת נמל חיפה, בייחוד נושא השטח המערבי של הנמל אשר לדברי תורג'מן, כיום מתנהל בנושא זה משא ומתן, "מתחת לאפם של העובדים", וכן סוגיית התעריפים אשר גם בה, כותב תורג'מן, "ישנה התעלמות מוחלטת מהעובדים".
 
תורג'מן מדגיש בפני ראש הממשלה כי לא תהיה הנפקה של חברות הנמלים ללא שיתוף העובדים בתהליך. "לא יקום ולא יהיה", כותב תורג'מן ומציין כי "בכל מקרה לא יהיה הסכם שלא יהיה מקובל על העובדים שכן הנהלות באות והנהלות הולכות – אבל העובדים נשארים".
 
תורג'מן טוען עוד כי קיימת תחושה בקרב העובדים כי קיימת בנושא זה "יד מכוונת שמטרתה למחוק את על הישגי הרפורמה ואת התנהלות העובדים כארגון אחראי".
 
לטענת יו"ר ועד העובדים של חברת נמל חיפה, שינוי גובה התעריפים באופן חד צדדי ובצורת מחטף יכול להטות באופן מהותי את האיזון הנמלי ולגרום לאסון כלכלי לחברת הנמל. "לא נסכים ולא נשלים עמו – בשום פנים ואופן".