תביעה נגד נמל חיפה בגין נזק שנגרם לסחורה בתוך הנמל

התביעה, בסך 40 אלף דולר, עוסקת בשני מקרים בהם התהפכו מכולות של חברת מפעלי נייר חדרה בתוך הנמל בשל נהיגה פרועה של הנהג ותכולתן ניזוקה כליל. נמל חיפה בתגובה: "כשתתקבל התביעה נגיב"


00:00 ,16.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התביעה, בסך 40 אלף דולר, עוסקת בשני מקרים בהם התהפכו מכולות של חברת מפעלי נייר חדרה בתוך הנמל בשל נהיגה פרועה של הנהג ותכולתן ניזוקה כליל. נמל חיפה בתגובה: "כשתתקבל התביעה נגיב"
 
כפי שעולה מפרטי התביעה שתוגש עם סיום פגרת בתי המשפט בתחילת חודש ספטמבר כנגד נמל חיפה מואשמת חברת נמל חיפה באחריות שילוחית ובאי הפעלת נהלים.
 
על פי פרטי התביעה המוגשת באמצעות עוה"ד מיכאל הנדלסמן, בתאריך 26 במאי 2006 שלחה חברת מפעלי נייר חדרה מטען של שתי מכולות עמוסות בנייר להדפסה וצילום עבור לקוח בחו"ל. את המטען בתוך הנמל שינעו גורמים מטעם נמל חיפה עצמו באמצעות משאית ונהג של הנמל.
 
כפי שעולה מדו"ח שמאי ימי, ר"ח זיידנברג וחברת השמאים "נסטור מרין", מיום 24.8.2006 - עקב נהיגה לא אחראית של הנהג, התהפכה המשאית ושתי המכולות  - ובהן מטען הנייר - עפו ממנה, הוטחו אל הכביש ותכולתן ניזוקה כליל.
 
כמה ימים לאחר המקרה שלחו מפעלי נייר חדרה מטען נוסף של שתי מכולות עמוסות בנייר לחו"ל. שוב שונע המטען על ידי נהג של הנמל ומשאית של הנמל, בשטח הנמל, ושוב, עקב נסיעה פרועה, התהפכה המשאית והמטען ניזוק לחלוטין.
 
הנזק הישיר לחברת מפעלי נייר חדרה בשני המקרים הסתכם בכ-40,000 דולר, וזאת לאחר הפחתת ערך הנייר הניתן למחזור.
 
למרות פניות וחוזרות של חברת מפעלי נייר חדרה לנמל באופן ישיר לשם קבלת פיצוי על הנזק הכספי שנגרם לה בשל רשלנות של גורמים מטעם הנמל סירבה חברת נמל חיפה להכיר באחריותה למקרים וניאותה לפצות את מפעלי נייר חדרה באופן חלקי בלבד.
 
יש לציין כי חברת נמל חיפה קיבלה לידיה את דו"ח השמאים לפני כשנה – בחודש אוגוסט 2006 - ואולם עד היום, למרות פניות חוזרות ונשנות, תגובת חברת הנמל הסתכמה ב"הצעת פשרה", שפירושה תשלום חלקי בלבד של הנזק.
 
לאור זאת החליטה חברת הביטוח של מפעלי נייר חדרה לפצות את החברה במלוא עלות הנזק ומינתה את עוה"ד מיכאל הנדלסמן ממשרד הנדלסמן בחיפה להגיש בשמה תביעה כנגד חברת נמל חיפה להשבת מלוא הסכום כולל כל ההוצאות הנלוות.
 
עוה"ד הנדלסמן ציין בשיחה עם מערכת port2portכי לנוכח התעלמות הנמל מפניותיו תוגש כאמור בימים הקרובים תביעה להשבת מלוא הסכום שכבר שולם על ידי חברת הביטוח.

עוה"ד הנדלסמן הוסיף כי ציין כי "תביעה זו נגד נמל חיפה עלולה ליצור תקדים משפטי וקביעות בדבר אחריות הנמל לשינוע מטענים המופקדים בידיו לצורך פריקה והעמסה".
 
מהנהלת נמל חיפה נמסר בתגובה כי "כשתתקבל התביעה נגיב".