שת"פ בין Hapag-Lloyd וצים בקווי הים התיכון- ארה"ב

חברות הספנות Hapag Lloyd וצים חתמו על הסכם חילוף תאי מכולה, שנחתם בקו הסחר בין ארה"ב והמזרח התיכון. ההסכם ייצא אל הפועל בקווים ZCS ו- MGX וייכנס לתוקפו באמצע פברואר 2006


00:00 ,29.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות הספנות Hapag Lloyd וצים חתמו על הסכם חילוף תאי מכולה, שנחתם בקו הסחר בין ארה"ב והמזרח התיכון. ההסכם ייצא אל הפועל בקווים ZCS ו- MGX (Mediterranean Gulf Express) וייכנס לתוקפו באמצע פברואר 2006
 
שיתוף הפעולה המוצלח בין שתי החברות הביא למימושו של הסכם חילוף תאים חדש אשר יאפשר לשני הקווים להציע שירות משופר ללקוחותיהם. ההסכם מכסה את היעדים הבאים:
 
בקו MGX של האפאג-לויד: קליארי – ליבורנו – גנואה – ברצלונה – וולנסיה – מיאמי – וורה קרוז - אלטמירה - יוסטון – ניו אורלינס – קליארי.
 
בקו ZCS של צים: חיפה – פיראוס – ליבורנו – ברצלונה – ניו יורק – סוואנה – ניו יורק – ברצלונה – חיפה.
 
מחברת קרגו מרין, סוכנת Hapag-Lloyd בישראל, נמסר כי האניה "צים סוואנה" תהיה האוניה הראשונה שתחל לפעול על פי ההסכם החדש. האוניה תגיע לחיפה ב- 14 לפברואר ותטען מטענים לארה"ב לנמלי ניו-יורק וסוואנה.
 
עוד נמסר כי לגבי קו ה- MGX החברה תרחיב את הפריסה, תוך שימוש בנמל השטעון קליארי, ומשם לנמלי מיאמי, יוסטון, ניו-אורליאנס, וורה קרוז, אלטמירה וסאן-חואן.
 
קו ה-MGX מחליף את הקו הקודם, MAS, שיובטל. בקרגו מרין ציינו שהשירות החדש, בניגוד לקודם, יאפשר ללקוחות לטעון מכולות גם דרך נמל אשדוד, כמו גם פקידה בנמלי וורה קרוז, אלטמירה וניו-אורליאנס.