שר התמ"ת בפנייה למופז: על נמל חיפה לעמוד בדרישות תקנות חובת המכרזים

בעקבות החלטת ועדת הכספים שקבעה כי התקנות חלות על חברות ממשלתיות וחברת נמל חיפה בכלל זה, על חברת הנמל חיפה לפעול בהתאם למחויבויותיה. המשמעות: יצרני העגורנים יחויבו לבצע קבלנות משנה בגובה 24 מיליון דולר


00:00 ,18.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות החלטת ועדת הכספים שקבעה כי התקנות חלות על חברות ממשלתיות וחברת נמל חיפה בכלל זה, על חברת הנמל חיפה לפעול בהתאם למחויבויותיה. המשמעות: יצרני העגורנים יחויבו לבצע קבלנות משנה בגובה 24 מיליון דולר
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי פנה לשר התחבורה שאול מופז בבקשה להורות לנמל חיפה לעמוד בדרישות תקנות חובת המכרזים לרכש עגורנים ומנופים לנמל הכרמל בשווי של כ- 120 מיליון דולר
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי פנה לאחרונה לשר התחבורה שאול מופז בבקשה להורות לחברת נמל חיפה לעמוד בדרישות התקנות במכרזים לרכש עגורנים ומנופים לנמל הכרמל בשווי של כ- 120 מליון דולר.
 
השר ישי ציין כי בעקבות החלטת ועדת הכספים של הכנסת מיום 7/3/07 שקבעה כי התקנות חלות על חברות ממשלתיות וחברת נמל חיפה בכלל זה, על נמל חיפה לפעול בהתאם למחויבויותיה החוקיות וזאת על מנת שנוכל להתברך בהפניית נתח עבודה משמעותי לעיר חיפה ולמפעלים בדרום הארץ.

הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ"ת) במשרד התמ"ת, המופקדת על קיום התקנות מסרה שבעקבות החלת התקנות על מכרזי העגורנים לנמל הכרמל, יחויבו יצרני העגורנים לבצע בייצור העגורנים קבלנות משנה בתעשייה הישראלית בהיקף שלא יפחת מ- 20% מהיקף ההתקשרות, היינו, לפחות 24 מיליון דולר. להערכת רשפ"ת היקף קבלנות המשנה שיבוצע יהיה אפילו גבוה מהדרישה ויסתכם בכ- 36 מיליון דולר.
 
לדעת רשפ"ת והתאחדות התעשיינים, ולאחר שנעשתה בדיקה על ידי מנהל אגף הטכנולוגיה של חברת נמלי ישראל, הדרישה לקבלנות משנה לא תעכב אספקת העגורנים לנמל הכרמל.
 
בשנת 2006 הוזמנו ארבעה עגורנים זהים, מהם שניים לנמל חיפה ושניים לנמל אשדוד, בזמני אספקה בין 12 ל-14 חודש, כולל קבלנות משנה בהיקף מעל 30% בכל העגורנים הנ"ל.
 
העגורנים שהוזמנו על ידי חברת נמל אשדוד יוצרו בקבלנות המשנה במחיר יותר נמוך מעגורנים זהים שנרכשו בעבר לנמל אשדוד על ידי רשות הנמלים.
 
עוד נמסר כי מאז שנת 1995 נמסרו לנמלי ישראל 36 עגורני גשר ושער ובכולם נדרש ובוצע מעל 20% קבלנות משנה מקומית.