שר התחבורה חנך כביש גישה חדש למרכז העיר אשדוד

שר התחבורה, מאיר שטרית חנך אתמול כביש גישה חדש למרכז העיר אשדוד. הכביש הוקם על ידי חברת נמלי ישראל בהשקעה כוללת של כ- 26 מיליון ₪, במסגרת תוכנית הפיתוח של נמל אשדוד. בטקס חנוכת הכביש השתתפו ראש העיר אשדוד, צבי צילקר, דן תיכון, יו"ר חברת נמלי ישראל והמנכ"ל


00:00 ,13.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הכביש הוקם ע"י חברת נמלי ישראל בהשקעה של כ- 26 מיליון ₪ במסגרת תוכנית פיתוח נמל אשדוד
 
שר התחבורה, מאיר שטרית חנך אתמול כביש גישה חדש למרכז העיר אשדוד. הכביש הוקם על ידי חברת נמלי ישראל בהשקעה כוללת של כ- 26 מיליון ₪, במסגרת תוכנית הפיתוח של נמל אשדוד. בטקס חנוכת הכביש השתתפו ראש העיר אשדוד, צבי צילקר, דן תיכון, יו"ר חברת נמלי ישראל והמנכ"ל עמוס רון.
 
כביש הגישה החדש מקשר את כביש 41 (כביש הגישה לנמל ולעיר ) לשדרות הרצל ויוצר דרך חלופית המאפשרת פיצול של תנועת כלי הרכב השונים מתנועת המשאיות והמובילים הכבדים המגיעים לנמל. הכביש דו מסלולי ברובו (ארבעה נתיבים), וכולל גשר שנבנה לאורך של 340 מטר, העובר מעל מסילת הרכבת וערוץ נחל לכיש.
 
שר התחבורה, מאיר שטרית אמר כי העיר נמצאת בתנופת פיתוח וכמו גם נמל אשדוד וכביש זה הוא אבן דרך נוספת בפיתוח הנמל. השר הודיע בטקס כי פרוייקט הקמת מחלף "עד הלום" יצא לדרך כבר ב- 2006. ראש העיר אשדוד, אינג' צבי צילקר אמר כי הקמת הכביש היא עדות לשותפות הפוריה בין העיר, הנמל וחברת נמלי ישראל והוא ברך על החלטת שר התחבורה להתחיל בפרויקט מחלף "עד הלום".
 
דן תיכון, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל ועמוס רון המנכ"ל מסרו כי הקמת כביש הגישה, הינה שלב ראשון במסגרת תוכנית לשדרוג מערך התחבורה בנמל אשדוד וסביבתו. והחברה תמשיך לבצע פרוייקטים מסוג זה גם בעתיד, נוכח תרומתם הגבוהה לתפעול הנמלים.
 
מחברת נמלי ישראל נמסר עוד כי על פי התכנית יאפשר כביש הגישה החדש את הפיכתו של רחוב לסקוב - המשמש כיום ציר התנועה הראשי למובילים ומשאיות לשערי הנמל - לכביש פנים נמלי. מהלך זה יתבצע עם הקמת דרך חדשה, במקביל לרחוב לסקוב, אשר תשמש את תושבי העיר. במסגרת תוכנית הפיתוח, יחובר בעתיד כביש הגישה שהוקם כעת עם כביש חדש שיוביל לאזור התעשייה הצפוני של העיר אשדוד, ועם מתחם השער הטכנולוגי החדש שתקים החברה בנמל אשדוד.