שר התחבורה ומנכ"ל רשות הנמלים והרכבות חנכו שני פרוייקטים בנמל חיפה

במעמד שר התחבורה, צחי הנגבי, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, עמוס רון, משפחת קלפון, ומוזמנים רבים נחנכו אתמול שני פרוייקטים בנמל חיפה : תחנת סיכה ותחזוקה מונעת בעלות של 6 מיליון ₪ והשקת סירת נתב חדשה " מאור" בעלות של 4 מיליון ₪, על שמו של מאור קלפון ז"ל שנפל ב


00:00 ,15.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
היקף הפרוייקטים – כ- 10 מיליון ₪

במעמד שר התחבורה, צחי הנגבי, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, עמוס רון, משפחת קלפון, ומוזמנים רבים נחנכו אתמול שני פרוייקטים בנמל חיפה : תחנת סיכה ותחזוקה מונעת בעלות של 6 מיליון ₪ והשקת סירת נתב חדשה " מאור" בעלות של 4 מיליון ₪, על שמו של מאור קלפון ז"ל שנפל בחברון לפני כחודש.

שר התחבורה, צחי הנגבי : דווקא בימים של הצטיידות מואצת, תוך גידול הניצולת מהציוד, נחוץ עורף תחזוקתי יעיל להגברת זמינות הציוד ולהארכת ימיו התפעוליים.

מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, עמוס רון אמר כי מעבר להבטים התפעוליים, רשות הנמלים והרכבות, שמה בפניה מטרה לקדם את נושא איכות הסביבה ולאמץ פרוייקטים "ירוקים".

תחנת הסיכה תטפל ב- 250 כלים תפעוליים מידי חודש ותשרת את הציוד הכבד המשמש את הנמל. התחנה הינה חלק מפרוייקט מקיף שמטרתו לרכז את כל הפונקציות התפעוליות במתחם אחד- המרכז הטכני. עלות הפרוייקט כולו 24 מיליון ₪ ובמסגרתו הורחב בית המלאכה לציוד ותחזוקה ובקרוב יחנך מבנה לעובדי התפעול. התחנה עומדת בכל התקנים הסביבתיים התפעוליים והבטחותיים המחמירים ביותר והינה המשוכללת במדינה.

סירת הנתב שנבנתה בפינלנד משמשת להשטת הנתבים אל האוניות הממתינות להיקשר לרציפים ומהן.