שר התחבורה אישר תקציב התכנון לשדה התעופה הבינלאומי בתמנע

שר התחבורה ביקר היום באתר המתוכנן של שדה התעופה בתמנע שנמצא 18 ק"מ צפונית לאילת. העלות הכוללת של הקמת שדה התעופה החדש, שיחליף את השדה הקיים, מסתכמת בכ-1.7 מיליארד שקל


00:00 ,06.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ביקר היום באתר המתוכנן של שדה התעופה בתמנע שנמצא 18 ק"מ צפונית לאילת. העלות הכוללת של הקמת שדה התעופה החדש, שיחליף את השדה הקיים, מסתכמת בכ-1.7 מיליארד שקל
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ אישר היום את תקציב התכנון של שדה התעופה החדש בתמנע שיחליף את נמל התעופה הקיים באילת. בכך נותן משרד התחבורה אור ירוק להקמת שדה תעופה בינלאומי בתמנע.
 
עלות התכנון של שדה התעופה, הנמצא כ-18 קילומטר צפונית לעיר אילת, נאמדת ב- 56 מיליון שקל, ואילו העלות הכוללת של הקמת השדה מסתכמת בכ- 1.7 מיליארד שקלים.
 
השר כץ ערך היום סיור בעיר אילת, בלווית נציגי משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א), רשות שדות התעופה (רש"ת) ועיריית אילת וביקר באתר המתוכנן של שדה התעופה בתמנע.
 
אנשי רשות שדות התעופה (רש"ת) הציגו בפני השר כץ את תוכניות הבנייה של שדה התעופה וביקשו ממנו לפעול לזירוז הקמת השדה ולהסיר חסמים בירוקרטים, העשויים לעכב את הפרויקט.
 
השר כץ ציין במהלך ביקורו כי "אנו מעוניינים בקידום מהיר של הפרויקט ועיריית אילת תהיה המרוויחה העיקרית ממנו. התהליכים להקמת שדה התעופה בתמנע החלו לאחר קיפאון של שנים ארוכות בפרויקט".
 
שר התחבורה הוסיף כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר לעיר להתפתח צפונה ולהתחבר ישירות לאזור המלונות. כמו כן הוא ישפר את איכות חייהם של תושבי העיר בצורה ניכרת.
 
שדה התעופה המתוכנן יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך של 3,600 מטר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל היעדים באירופה. לדברי כץ, שדה התעופה בתמנע ישמש כשדה תעופה בינלאומי וכן לטיסות פנים ארציות. השדה יכלול טרמינל נוסעים וחנויות פטורות ממכס בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג.
 
המכרז לתכנון המפורט של שדה התעופה בתמנע צפוי להתפרסם על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) לאחר שתקציב התכנון יאושר על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ.