שלמה שרון: דחייה של חודשיים לתעריף שינוי סטטוס מכולה

חברת נמל אשדוד הודיעה ביום חמישי האחרון כי בכוונתה להתחיל בגביית התעריף ב-1 ביוני. שלמה שרון: הופרו ההבנות בנושא הידברות עם הלקוח, סוכני המכס והמשלחים מטמיעים את השינויים וזקוקים לזמן נוסף על מנת להתארגן


00:00 ,28.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד הודיעה ביום חמישי האחרון כי בכוונתה להתחיל בגביית התעריף ב-1 ביוני. שלמה שרון: הופרו ההבנות בנושא הידברות עם הלקוח, סוכני המכס והמשלחים מטמיעים את השינויים וזקוקים לזמן נוסף על מנת להתארגן
 
ביום חמישי האחרון נשלח מטעם חברת נמל אשדוד מכתב אל סוכני המכס באשר לנוהל חדש המכונה על ידי חברת נמל אשדוד "שינוי סטטוס מכולה".
 
במכתב מוזכר השימוש במערכת TOS המתקדמת ומצוין כי תפעולה התקין של המערכת תלוי בהעברת נתונים מדויקים. דיווח שגוי של נתונים, נכתב במכתב, גורר את הצורך לבצע שינויי סטטוס ועיתוקי מכולות – שינויים שעלותם גבוהה ומביאה להאטה בקצב הפריקה והטעינה.
 
חברת הנמל מזכירה כי היא רשאית לגבות תעריף נוסף עבור שינוי סטטוס מכולה (כגון נמל יעד, אוניה, סוכן אוניה, מצהר, קוד טיפול ואורך מכולה), ומצהירה על כוונתה לגבות תעריף שכזה החל מ-1 ביוני 2006, כלומר - החל מהשבוע הבא.
 
חברת הנמל מציינת את התעריפים החדשים לשינויי סטטוס אשר נעים בין 17 ל-54 דולר.
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של הסוכנים והמשלחים, השיב היום במכתב המיועד לשוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, והזכיר לו כי סוכם עם יו"ר חברת הנמל כי הנמל יקיים הליך הדברות עם הלקוחות בכל נושא המשיק לפעולות הלקוחות. שרון טוען כי מדובר ביוזמה חד- צדדית ומביע צער על ההתעלמות מהבנות אלו.

שרון טוען במכתבו כי הוא מסכים שנגרם נזק לנמל כתוצאה משיגור מסרים שגויים, אך מצר על הבחירה השרירותית ב-1 ביוני, תאריך אשר אינו בר ביצוע מבחינת הסוכנים והמשלחים. 
 
שרון מציין כי "עם התקנת החתימה הדיגיטלית, אשר יישומה נקבע ל-3 ביוני, נמצא ציבור סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בשלב לימוד מזורז והטמעת המערכת החדשה ואין ספק כי עקב כך עלתה ועדיין עולה כמות המסרים השגויים בימיםהאחרונים".
 
שרון מבקש כי בשל תהליך ההטמעה בה נמצאים הסוכנים והמשלחים יש לדחות את המועד הנ"ל ל-1 באוגוסט. כמו כן מבקש שרון לכנס את הגופים המעורבים למערכת הידברות משותפת אשר תוכל להסיק מסקנות לגבי ממצאי חברת הנמל בכל הקשור למאפייני המסרים השגויים. 
 
שרון כותב כי "ההחלטה לחייב בגין שינוי סטטוס דווקא בתקופה זו בה כולנו נכנסים לשיטות עבודה חדשות וללא כל הדברות אינה מצביעה על ראייה מערכתית אלא ההיפך מכך".