שלמה ברימן: על נמלי ישראל להציג שיפור שנתי של 2.5% על מנת להתחרות בנמלי האזור

מ"מ מנכ"ל חברת נמלי ישראל הירצה במהלך המושב המקצועי "נמלים ימיים – חזון מול מציאות" ופרש בפני הנוכחים את תוכנית הפיתוח של חנ"י ל-50 השנים הבאות


00:00 ,13.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מ"מ מנכ"ל חברת נמלי ישראל הירצה במהלך המושב המקצועי "נמלים ימיים – חזון מול מציאות" ופרש בפני הנוכחים את תוכנית הפיתוח של חנ"י ל-50 השנים הבאות
 
שלמה ברימן, מ"מ מנכ"ל חברת חברת נמלי ישראל, העביר היום בשעות הצהריים הרצאה מרתקת על תוכניות חנ"י לפיתוח נמלי ישראל ב-50 השנים הקרובות במסגרת המושב המקצועי "נמלים ימיים – חזון מול מציאות".
 
באמצעות מצגת מרהיבה שהוקרנה על גבי מסך ענק מעל הבמה ואף כללה סרט וידיאו מרשים על נמלי ישראל בעתיד הציג מר ברימן את העובדות לפיהן תוכפל כמות המכולות המגיעה לישראל מדי עשור.
 
על מנת להתכונן כיאות לנפח מטענים כגון זה חברת נמלי ישראל חשפה בפני הנוכחים באולם הוועידה את חזון חנ"י לטווח הארוך.
 
"יש פוטנציאל", ציין מר ברימן, "וצריך לחשוב מה לעשות איתו". על מנת לתת רמת שירות שירות נאותה לאוניות תכן – אוניות בנפח של 12,500 TEU  - חייב להיות שיפור של 2.5% בשנה בנמלים, ציין ברימן, ולכך נערכת חנ"י.
 
ברימן ציין כי חנ"י נערכת לפיתוח תשתיות הנמלים וכי הבחירה טרם הוכרעה בין נמל אשדוד ונמל חיפה. עלות ההשקעה, הוסיף ברימן, תגיע לסכום של 6 מיליארד שקל.
 
מר ברימן הציג את תוכניות פיתוח התשתית הן בים והן ביבשה וציין כי על מדינת ישראל לקחת החלטה אסטרטגית ולהכריע מי מבין הנמלים יפותח ולפעול בהתאם לכך בנחישות ובהתמדה.
 
נציין כי יו"ר חברת נמל אילת, יאיר חזן, אשר השתתף בפאנל שלאחר ההרצאות תהה, בפני הנוכחים  מדוע נמל אילת אינו נכלל בתוכניות הפיתוח שהגישה חברת נמלי ישראל, וזאת על אף שנמל אילת מפרישה בכל שנה דמי שימוש לחנ"י בעלות של מיליוני שקלים בשנה.