שיתוף פעולה בין רשות הנמלים והרכבות למכס

רשות הנמלים והרכבת תחכיר למכס כ- 25 דונם בתחום עורף נמל חיפה (נמל הקישון) לצורך הקמת משקף למכולות. בעיקבות פניה של מנהל המכס, איתן רוב למנכ"ל הרשות, למצוא שטח מתאים בנמל לצורך הקמת משקף למכולות, הוקמה וועדה משותפת של הרשות והמכס שבחרה את השטח כמתאים ביותר


00:00 ,14.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הרשות תחכיר למכס 25 דונם בתחום נמל הקישון לצורך הקמת משקף למכולות. רון : "למרות מצוקת השטחים בה נמצא הנמל החלטנו להקצות את השטח לאור החשיבות הבטחונית של הנושא"

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי רשות הנמלים והרכבת תחכיר למכס כ- 25 דונם בתחום עורף נמל חיפה (נמל הקישון) לצורך הקמת משקף למכולות. בעיקבות פניה של מנהל המכס, איתן רוב למנכ"ל הרשות, למצוא שטח מתאים בנמל לצורך הקמת משקף למכולות, הוקמה וועדה משותפת של הרשות והמכס שבחרה את השטח כמתאים ביותר, מתוך 5 חלופות שהציעה הרשות. מדובר בהחכרה ל- 10 שנים והקף העיסקה מוערך בכ- 10 מיליון ש"ח.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, אמר: למרות מצוקת השטחים בה נמצא נמל חיפה החלטנו להעתר לבקשת המכס ולהקצות את השטח, מתוך הכרה בחשיבות הבטחונית של הנושא".

מתקן משקף המכולות שיוקם בנמל יאפשר למכס לאכוף את החוק בנושא הברחת סחורות, ובנוסף ישמש גם לשיקוף המכולות מסיבות בטחוניות. בשלב הראשון תעברנה שיקוף המכולות המגיעות ארצה, ובעתיד יתכן ותעברנה המכולות שיקוף גם טרם יציאתן את הארץ.

ההסכם המתגבש בנושא בין הרשות למכס , יובא לאישור הגורמים המוסמכים ברשות.