שירות חדש: שליפת נתוני עומס לרכבי משא

מינהלת פרוייקט תס"ק-ים השיקה בימים אלו שירות חדש עבור ציבור הנהגים וחברות התובלה ולמסופים עורפיים לבירור העומס הכולל המורשה לרכב משא מסוים


00:00 ,16.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהלת פרוייקט תס"ק-ים לקידום תהליכי סחר ממוחשבים בקהילת הים בישראל השיקה בימים אלו שירות חדש לשליפת נתוני עומס לרכבי משא. השירות החדש מופנה בעיקר לציבור הנהגים וחברות התובלה ולמסופים עורפיים והוא מאפשר לברר את העומס הכולל המורשה לרכב משא מסוים.
 
שירות זה נועד לתת מענה לשני צרכים עיקריים: הראשון, לאפשר לחברת תובלה/נהג לדעת מראש את המשקל המותר ליחידת הובלה כלשהי על פי תקנות משרד התחבורה, ובמידת הצורך להסדיר מראש בעיות בנושא זה מול משרד התחבורה. המענה השני הוא לאפשר ללקוח שירצה בכך לחסום יציאה של משאיות החורגות במשקל המותר משטח שנמצא בתחום אחריותו (אתרי אחסון למיניהם).
 
השירות החדש מוצע בשני אופנים. הראשון, במסגרת השירותים המקוונים של תס"ק ים- באמצעות שירות מקוון הניתן כרגע באתר האינטרנט של חברת נמלי ישראל  תחת השם: "משקל מורשה לרכבי משא", בקישור: https://info.israports.org.il/TaskYam/aspx/OverWeight.aspx. שם, על פי מספרי הרכב שיוזנו על ידי המשתמש, יחושב המשקל הכולל המורשה על פי תקנות משרד התחבורה. על מנת שניתן יהיה להשתמש במסך יש לבצע הרשמה באתר זה (קישור: http://www.israports.org.il/new.asp), ולקבל שם משתמש וסיסמא.
 
הדרך השניה לעשות שימוש במערכת היא באמצעות טכנולוגיית WebService– שירות אותו ניתן להטמיע בתוכנה הקיימת בבית הלקוח. שירות זה יאפשר ללקוח להשתמש בתוצאות החישוב באופן הרצוי לו בתוכנה הקיימת שלו.
 
פרויקט תס"ק ים נועד לקדם שפה אחידה בין כל חברי קהילת הים בישראל, המבוססת על מסרים אלקטרונים ותהליכי סחר ממוחשבים, תוך שיתוף פעולה של כל הגורמים אשר לוקחים חלק בתהליך ובהם גם חברות התובלה. הפרויקט מופעל על ידי מנהלת משותפת בראשות רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה ורשות המסים במשרד האוצר. חברת נמלי ישראל הופקדה על ניהול הפרויקט ומשקיעה בו כ-2 מיליון דולר.
 
במסגרת הפרויקט הוקמה ומורחבת, פלטפורמה טכנולוגית המשלבת את השותפים העסקיים בסחר הימי, שנועדה לתרום לשיפור כושר התחרות של המשק הישראלי ברמה הלאומית. זאת בדרך של קיצור תהליכי השינוע ("נמל ללא ניירת") וחסכון בתשומות בתהליכי הסחר.