שוקי סגיס: נקים מסוע גרעינים בהשקעה של 150 מיליון שקל

מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין במפגש הלקוחות השנתי שהתקיים אמש כי בשנה הקרובה מתכוונת החברה לשפר את השירות ללקוח ולהמשיך בבניית השער החדש לנמל וברכש ציוד. השר מופז: "שנת 2008 היא שנת השירות"


00:00 ,12.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין במפגש הלקוחות השנתי שהתקיים אמש כי בשנה הקרובה מתכוונת החברה לשפר את השירות ללקוח ולהמשיך בבניית השער החדש לנמל וברכש ציוד. השר מופז: "שנת 2008 היא שנת השירות"
 
חברת נמל אשדוד ערכה אמש את מפגש הלקוחות השנתי שלה במלון שרתון טאוור סיטי ברמת גן. האירוע משך אליו את צמרת משרד התחבורה: רא"ל במיל. שאול מופז, סגן ראש הממשלה ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, היה אורח הכבוד של הערב, מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, הגיע אף הוא וגם ראש עיריית אשדוד, אינג' צבי צילקר, שמפגין נוכחות ומעורבות בכל הקשור בפעילות הנמל בעיר. לאירוע הגיעו בנוסף מאות מלקוחות הנמל בהם נציגים מחברות הספנות, סוכני אוניות, משלחים, חברות לוגיסטיקה, תובלה יבשתית ועוד רבים וטובים.
 
במסגרת נאומו ציין השר כי "הצבנו לעצמנו כי שנת 2008 תהיה שנת השירות. חברת נמל אשדוד עשתה כמה צעדים מאוד משמעותיים לשיפור השירות, אך בסופו של יום, הנכונות של המשתמשים להשתמש בציוד של הנמל בצורה היעילה והכלכלית ביותר הוא הפרמטר המנצח. אנו יכולים להביא לתוצאות מאוד משמעותית ולהביא לשיפור בשירות הלקוחות בענף הנמלים בכלל".
 
"אין ספק שנמלי הים הם שערים כלכליים בכל מובן במדינת ישראל. חשוב מאוד שנוכל לתכנן לטווח הארוך ולקבוע לעצמנו יעדים במסגרת תוכנית אב. אני שמח כי דווקא לנמלי הים, הצלחנו להביא לאישור ממשלת ישראל, תוכנית אב ארוכת טווח, על מנת להפוך את נמלי הים לשער מזרחי לכל הסחורות מאגן הים התיכון. תוכנית ארוכת הטווח להשקעות בנמלים עד לשנת 2015, כוללת השקעה של קרוב למיליארד שקל, בכל אחד מהנמלים".
 
מופז ציין כי יש להעמיד יעדים ברורים, מדידים ושקופים בפני חברות הנמל על מנת שתהיה אפשרות לעקוב אחר שיפור השירות ללקוחות.
 
במסגרת האירוע ציין גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, כי "נשים את הדגש השנה על הלקוחות כדי שנהפוך להיות בשנים הקרובות בין הנמלים המובילים באגן הים התיכון‎. בעזרת שיתוף הפעולה בין ההנהלה לבין העובדים אפשר לעשות הרבה יותר". סיטרמן אף איחל הצלחה ליו"ר חברת הנמל החדש – שככל הנראה ייבחר לתפקיד בימים הקרובים.
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין כי, "הקמנו צוות משותף של עובדים וההנהלה שמטרתו היחידה היא לשפר את השירות ללקוחות ולייעל את העבודה. צוות זה כבר הוביל מספר תהליכים לשיפור השירות מתוך ההבנה כי רק העובדים בשיתוף פעולה עם ההנהלה יוכלו להביא את השיפור הנכסף".
 
סגיס בירך את מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, על הטיפול שלו בכל שרשרת האספקה בנמל ועל ההבנה כי הנמל הוא רק פרק בשרשרת האספקה. עוד ציין סגיס כי בשנה הקרובה אנו מתכוונים להתחיל בהקמת מסוע גרעינים בעזרת חנ"י, תוכנית הדורשת השקעה של 150 מיליון שקל ותגרום לשיפור משמעותי ללקוחות הנמל".
 
סגיס ציין בדברים שנשא בפני הנוכחים כי הוא מודע לעובדה שחברת הנמל עברה שנה לא קלה. "אנחנו מנסים לשפר את השירות ללקוח – בהחלט מה יש מה לשפר ואנחנו לא מסתתרים כמו בת יענה".
 
סגיס ציין כי כיום – ובמהלך החודשיים האחרונים – חברת הנמל מפעילה מדי יום כ-50 ידיים. סגיס הזכיר את העובדה כי מערכת ה-TOSפועלת בנמל בכל רציפי המכולות וציין כי הקידמה חשובה ואסור לעצור אותה. סגיס אף איחל הצלחה לנמל חיפה בהפעלת מערכת ה-TOS– "על אף שמדובר במתחרים שלנו".
 
סגיס ניצל את נוכחות שר התחבורה ומנכ"ל משרדו והדגיש כי ההליך הבירוקרטי הנוגע להזמנת ציוד נמשך תקופה ארוכה מדי – בין עשרה ל-12 חודשים – וכי תקופה זאת אינה כוללת זמן הספקת הציוד – דבר שמעכב הליכים למען שיפור העבודה בנמל.
 
סגיס ציין כי בשנה הקרובה מתכוונת חברת הנמל להמשיך ולהשקיע בבניית השער החדש שייכנס לפעילות ככל הנראה עד אמצע שנת 2009. כמו כן, רציף המכולות הישן יעבור הליך שיפוץ ובחברת הנמל מקווים כי הוא ייכנס לפעילות במרץ 2008. כמו כן ציין סגיס כי החברה מתכוונת להאריך את מסילת הברזל לטובת רציף 23 וציין כי "לחברת נמל אשדוד אין כל בעיה לקבל מכולות מנמל חיפה – ואני חושב שזה צריך להיות הדדי".