שוסטק: ביטול סבסוד אגרות הייצוא ע"י אגרות הייבוא הינו מהלך חשוב לכינון משק חופשי אמיתי

את הדברים אמר מנכ"ל איגוד לשכות המסחר כתגובה לדברי יו"ר רשות הנמלים שקרא לבלום את הרפורמה באגרות הרציף בנמלים ; דן תיכון בתגובה: הרפורמה המוצעת בתעריפים, אם תתבצע במיקשה אחת, תגרום לנזק כלכלי קשה


00:00 ,29.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"יש להמשיך במהלך להשוואת אגרות הרציף בייצוא ובייבוא בנמלים ולבטל את סבסוד אגרות הייצוא באמצעות אגרות הייבוא", אמר מנכ"ל איגוד לשכות המסחר ; יו"ר רשות הנמלים שב והגיב: הרפורמה המוצעת בתעריפים, אם תתבצע במקשה אחת, תגרום לנזק כלכלי קשה

דברים אלו אמר היום יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, בתגובה לדבריו של יו"ר רשות הנמלים, דן תיכון, שקרא לבלום את הרפורמה באגרות הרציף בנמלים, שתכליתה להביא להשוואת אגרות אלה.

יוסי שוסטק הוסיף ואמר: "המשק הישראלי מצוי כיום בתקופה שבה סבסוד סלקטיבי של פעילות אחת על חשבון פעילות אחרת איננו יכול להיות יותר מקובל. המדיניות הכלכלית של השנים האחרונות, ובעיקר של הממשלה הנוכחית, חותרת ליצור משק חופשי, תחרותי וללא מעורבות מפלה של מגזר עסקי כזה או אחר. כל מדיניות אחרת היא פסולה ופוגעת בתקינותה של הפעילות הכלכלית השוטפת".

שוסטק ציין כי אגרות הרציף מתווספות לערך המוצרים לצורך חישוב המסים בייבוא וככל שהם גבוהים יותר, כך רמת המיסוי בייבוא, ומחיריהם של מוצרי הייבוא גבוהים יותר.

"אין חולק על חשיבותו של הייצוא כמרכיב חשוב ומהותי בצמיחת המשק. אבל ייקור הייבוא פוגע בתחרות, פוגע בפעילות העסקית, פוגע בצריכה ובסופו של דבר פוגע בצרכן הישראלי", אמר.


דן תיכון, יו"ר מועצת הרשות, שב ואמר בתגובה כי הרפורמה המוצעת בתעריפים, אם תתבצע כמקשה אחת, תגרום לנזק כלכלי קשה. לדבריו, יש לבחון את ביצוע הרפורמה בתעריפים במדורג על פני עשר שנים.