שגריר טאיוואן בישראל קיים פגישת עבודה בנמל אשדוד

שגריר טאיוואן בישראל, מר ר.ט. יאנג, קיים ביום חמישי שעבר (21 באוגוסט) פגישת עבודה בנמל אשדוד. במגרת תפקידו, אחראי שגריר טאיוואן על הדסק הכלכלי בשגרירות ומטפל באופן אישי ביוזמות כלכליות חדשות בין שתי המדינות


00:00 ,24.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שגריר טאיוואן בישראל, מר ר.ט. יאנג, קיים ביום חמישי שעבר (21 באוגוסט) פגישת עבודה בנמל אשדוד. במגרת תפקידו, אחראי שגריר טאיוואן על הדסק הכלכלי בשגרירות ומטפל באופן אישי ביוזמות כלכליות חדשות בין שתי המדינות.

השגריר קיים את פגישת העבודה מתוך מגמה להכיר את נמל אשדוד, ויתרה מזו, לימוד הדדי בין המדינות והנמלים. מר יוסי בסן, משנה למנהל נמל אשדוד היה מארחו האישי של השגריר לכל אורך הביקור.

פגישת העבודה נפתחה בסקירה של מר יוסי בסן על הנמל, ההסטוריה שלו, פעילותו ותרומתו לכלכלת ישראל וכמובן, האפשרויות העסקיות והמרכזיות האסטרטגית והכלכלית של הנמל. מר בסן אף ציין את העובדה כי נמל אשדוד הוא הקרוב ביותר לירדן ועיראק ורמז בכך על האפשרויות הגלומות בעובדה זו.

שגריר טאיוואן אמר כי ברצונו להעמיק את הקשר עם נמל אשדוד. הוא הוסיף ואמר כי הוא בהחלט צופה שהמתיחות הבטחונית לא תימשך לאורך זמן וכי הוא רואה, בישראל בכלל ובנמל אשדוד בפרט, יעד אסטרטגי של מעבר סחורות.

כידוע, נמלי Kaohsiung, Keelung הינם נמלים מרכזיים בטאיוואן המשתייכים לרשימת הנמלים המובילים בעולם מבחינת כמות הטיפול במטען.

היקף הסחר בין ישראל וטאיוואן גדל בהדרגה בשנים האחרונות ובשנת 2000 הגיע עד לכדי מיליארד דולר.