רשות הנמלים תדרוש 4 מיליארד שקל תמורת נכסי הרכבת
בכוונת רשות הנמלים לתבוע ממשרד האוצר החזר בסך 4 מיליארד שקל; זאת, בעקבות הפרדתה של רכבת ישראל מהרשות והפיכתה לחברה ממשלתית בשנה שעברה. ההפרדה, טוענים ברשות, גרמה לה להפסד של נכסי הרכבת, ובנוסף היא זכאית להחזר על השקעותיה ברכבת ב-99-'88'.
00:00 ,22.12.2004
בכוונת רשות הנמלים לתבוע ממשרד האוצר החזר בסך 4 מיליארד שקל; זאת, בעקבות הפרדתה של רכבת ישראל מהרשות והפיכתה לחברה ממשלתית בשנה שעברה. ההפרדה, טוענים ברשות, גרמה לה להפסד של נכסי הרכבת, ובנוסף היא זכאית להחזר על השקעותיה ברכבת ב-99-'88'.
הרשות מתכוונת לשכור את שירותיו של עו"ד יחיאל גוטמן, המצוי בתחום הנמלים, כדי שיבחן את העניין. על פי הערכות, שכר הטרחה בתיק כזה הוא כמה עשרות אלפי דולרים.
רשות הנמלים הוקמה ב-61'. ב-88', על פי החלטת הממשלה, אוחדה עם רכבת ישראל. בדצמבר 2002 אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תיקון לחוק, שלפיו תופרד הרכבת מרשות הנמלים והרכבות ותיהפך לחברה ממשלתית. ההפרדה בוצעה ביולי 2003.
רשות הנמלים לא קיבלה פיצוי תמורת הנכסים שהופרדו ממנה, ולטענתה השקיעה בהם כסף רב. על פי הערכות, רכבת ישראל מחזיקה כיום קרקעות בהיקף של 30 אלף דונם. בחוות דעת שפירסם בנובמבר 2003 נציב הדורות הבאים בכנסת, השופט בדימוס שלמה שהם, נאמד שווי קרקעות אלה ב-5 מיליארד שקל.
מקורות בענף הספנות ציינו כי יש חשיבות רבה להחזר מבחינתה של רשות הנמלים. זאת, מכיוון שהרשות תיכנס להתחייבויות כספיות כבדות עקב השינוי המבני בנמלים בפברואר 2005.
משפטנים העריכו כי אפשר להגיע להסכמה בעניין ההחזר על בסיס חוק הנמלים, וכי אין הכרח שתידרש לשם כך פנייה אל בית המשפט. לדבריהם, אפשר להגיע בקלות לסיכום בדיונים בין אגף התקציבים באוצר, רשות הנמלים, הרכבת והיועץ המשפטי לממשלה.
הרשות מתכוונת לשכור את שירותיו של עו"ד יחיאל גוטמן, המצוי בתחום הנמלים, כדי שיבחן את העניין. על פי הערכות, שכר הטרחה בתיק כזה הוא כמה עשרות אלפי דולרים.
רשות הנמלים הוקמה ב-61'. ב-88', על פי החלטת הממשלה, אוחדה עם רכבת ישראל. בדצמבר 2002 אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תיקון לחוק, שלפיו תופרד הרכבת מרשות הנמלים והרכבות ותיהפך לחברה ממשלתית. ההפרדה בוצעה ביולי 2003.
רשות הנמלים לא קיבלה פיצוי תמורת הנכסים שהופרדו ממנה, ולטענתה השקיעה בהם כסף רב. על פי הערכות, רכבת ישראל מחזיקה כיום קרקעות בהיקף של 30 אלף דונם. בחוות דעת שפירסם בנובמבר 2003 נציב הדורות הבאים בכנסת, השופט בדימוס שלמה שהם, נאמד שווי קרקעות אלה ב-5 מיליארד שקל.
מקורות בענף הספנות ציינו כי יש חשיבות רבה להחזר מבחינתה של רשות הנמלים. זאת, מכיוון שהרשות תיכנס להתחייבויות כספיות כבדות עקב השינוי המבני בנמלים בפברואר 2005.
משפטנים העריכו כי אפשר להגיע להסכמה בעניין ההחזר על בסיס חוק הנמלים, וכי אין הכרח שתידרש לשם כך פנייה אל בית המשפט. לדבריהם, אפשר להגיע בקלות לסיכום בדיונים בין אגף התקציבים באוצר, רשות הנמלים, הרכבת והיועץ המשפטי לממשלה.
עשוי לעניין אותך
21.12.2004
שירות חדש בנמל אשדוד- דיווח צפי והגעת אניה בעזרת האינטרנט
21.12.2004
אשדוד בונדד סיימה את שלב ההערכות לקראת הפעלת מסוף מטענים ליצוא חקלאי בנתב"ג
21.12.2004
"פרידנזון" תתקין מערכות דיווח בצי המשאיות
21.12.2004
הענקת פרסי התעשייה של התאחדות התעשיינים לשנת 2004
21.12.2004
ארקיע: טיסות הלוך ושוב יומיות לאנשי עסקים משדה דב לקפריסין
21.12.2004
ועד טייסי אל על הזהיר הבעלים החדשים מפני פגיעה בזכויותיהם