רשות הנמלים פנתה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לחזור ולאסור בצו השבתה ושיבושים בנמל אשדוד

רשות הנמלים פנתה היום בצהריים לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקיים דיון דחוף ובמסגרתו לחזור ולצוות על איסור שביתה מוחלט ברשות הנמלים לרבות איסור מוחלט על שביתה ו/או שיבושים כלשהם בנמל אשדוד


00:00 ,11.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הרשות: לא ישולם שכר לעובדים הנוקטים עיצומים

רשות הנמלים פנתה היום בצהריים לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקיים דיון דחוף ובמסגרתו לחזור ולצוות על איסור שביתה מוחלט ברשות הנמלים לרבות איסור מוחלט על שביתה ו/או שיבושים כלשהם בנמל אשדוד. זאת, בעקבות העיצומים שנוקט ועד התפעול בנמל אשדוד מאז יום חמישי בבוקר (8.1 ) , אשר הביאו לשיתוק של רוב העבודה התפעולית בנמל.

הבקשה הוגשה ע"י באי כוחה של הרשות עוה"ד נחום פינברג ויעקב מלישקביץ.

ההחלטה על צעד זה התקבלה בישיבה שקיימה הבוקר הנהלת הרשות בהשתתפות דן תיכון, יו"ר מועצת רשות הנמלים, ועמוס רון, מנכ"ל הרשות. רון מסר בישיבה כי כבר בסוף השבוע החליטה הנהלת הרשות שלא ישולם שכר לעובדים אשר אינם מבצעים עבודתם במסגרת העיצומים, הודעה על החלטה זו נמסרה לעובדים ע"י הנהלת הנמל.

בפניה לביה"ד מציינת הרשות כי העובדים תרצו אמנם את השביתה בדרישה לתוספת אחוזית לעובדי התפעול המשמשים כממלאי מקום למנהלי עבודה, ואולם מדובר באמתלה בלבד שנועדה לכסות על כך שמדובר בחלק מהצעדים הארגוניים שנוקטים עובדי הנמלים בהקשר לסכסוך בעניין השינוי המבני בנמלים.

עמוס רון אמר בהתייחסו לנושא כי לא יתכן שעובדי נמל אשדוד ינקטו בעיצומים הולכים ומחריפים, באמתלות שונות "שמקורם לדעתי, ברצון להפעיל לחץ על הרשות והממשלה לשיפור עמדות במשא ומתן".

מרשות הנמלים נמסר כי למעט שתי אוניות מטען חקלאי הנמצאות בעבודה, ממתינות ברציפי נמל אשדוד 15 אוניות מטען המושבתות מעבודה, בנוסף ל- 11 אוניות נוספות הממתינות מחוץ לנמל.