רשות הנמלים ורשות נחל הקישון ישתפו פעולה בפינוי בריכות הבוצה שלאורך נחל הקישון

רשות הנמלים ורשות נחל הקישון ישתפו פעולה בפינוי בריכות הבוצה הממוקמות ממערב לנחל הקישון . שני הגופים גם יבחנו במשותף את נושא הטיית נחל הקישון וניקוי האפיק שלו במטרה לאפשר פיתוח והרחבת פארק הקישון ופיתוח עורף נמל חיפה


00:00 ,24.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יבחנו במשותף פרויקט ניקוי והטיית נחל הקישון

רשות הנמלים ורשות נחל הקישון ישתפו פעולה בפינוי בריכות הבוצה הממוקמות ממערב לנחל הקישון . שני הגופים גם יבחנו במשותף את נושא הטיית נחל הקישון וניקוי האפיק שלו במטרה לאפשר פיתוח והרחבת פארק הקישון ופיתוח עורף נמל חיפה. כך הוחלט בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות יו"ר רשות נחל הקישון, יצחק רגב ומנכ"ל רשות הנמלים עמוס רון.

בפגישה סוכם כי יוקם גוף משותף אשר יפעל בשלב הראשון לטיפול בבריכות הבוצה שלאורך הנחל. בשלב השני יבחן טיפול כולל באזור, במסגרת פרויקט הטיית נחל הקישון, שיאפשר הרחבה ופיתוח של פארק הקישון והקמת אזורי מסחר. הרשויות יקימו צוות משותף, אשר בסיוע מומחים, יבחן פתרונות הנדסיים לביצוע ההטייה באופן שישמר את המערכת האקלוגית בנחל.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים מסר כי החליט לקדם את תכנית פינוי הבוצה והסדרת השטחים שלאורך נחל הקישון, על מנת לאפשר יצירת שטחים תפעוליים נוספים לקראת פתיחת פרויקט הכרמל בנמל חיפה בשנת 2007 . רון הוסיף כי תשטיפים מקרקעית הקישון המזוהמת, יוצרים קשיים תפעוליים ובטיחותיים בעבודות הפיתוח של הנמל ולכן יש דחיפות רבה בסילוק מפגע זה, במימון המפעלים המזהמים.

יצחק רגב, יו"ר רשות נחל קישון אמר כי שיתוף הפעולה בין שתי הרשויות, בד בבד עם ההכרזה על שיקום נחל הקישון כפרויקט לאומי, יביאו לכך שהקישון ישוב להיות נחל שוקק חיים ומינהלת הביצוע המשותפת שתוקם, תיצור פרויקטים תיירותיים ותעסוקתיים ותחזיר את הציבור אל אזור הנחל. לדבריו, אין ספק שלרשות הנמלים, שהינה גוף ביצועי מהמעלה הראשונה, תהיה תרומה רבה לשיקום הקישון ולחיזוק מעמדו של נמל חיפה, מטרה חשובה בפני עצמה.

בריכות הבוצה הוקמו לפני כעשר שנים ע"י רשות הניקוז - קישון , במסגרת פעולות העמקה וניקוי של אפיק הנחל ועד כה, למרות פניית רשות הנמלים הן אליהם והן לבית המשפט, טרם נעשו פעולות לפינויין.