רשות הנמלים והרכבות תשקיע 14 מיליון דולר בפרוייקטי מיחשוב

עמוס רון: "יישום תוכנית המיחשוב החדשה יצעיד אותנו קדימה, ישפר את תהליכי העבודה הפנימיים של הרשות בפרט, ושל קהילת הסחר הימי בכלל, ויביא לחסכון לרשות וללקוחותיה, ולשיפור השרות"


00:00 ,09.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון: "יישום תוכנית המיחשוב החדשה יצעיד אותנו קדימה, ישפר את תהליכי העבודה הפנימיים של הרשות בפרט, ושל קהילת הסחר הימי בכלל, ויביא לחסכון לרשות וללקוחותיה, ולשיפור השרות".

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי רשות הנמלים והרכבות תשקיע 14 מיליון דולר בפרוייקטי מיחשוב. מר עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, ציין כי יישום תוכנית המיחשוב החדשה יצעיד את הרשות קדימה, ישפר את תהליכי העבודה הפנימיים של הרשות בפרט, ושל קהילת הסחר הימי בכלל, ויביא לחסכון לרשות וללקוחותיה , ולשיפור השרות.

תוכנית המיחשוב תבוצע בשלבים במהלך חמש שנים ותכלול את הפרוייקטים הבאים:
מערכת TOS בנמל אשדוד - בעלות של 3.6 מיליון דולר. המערכת מהמתקדמות בעולם, מיועדת לניהול תפעול מסופי מכולות. המערכת מקושרת לכלל קהילת הים ומנהלת את פעילות המסוף תוך מיקסום המשאבים במטרה להעלאת תפוקות ושיפור השירות ללקוחות הנמל. בהמשך תיושם המערכת בנמלי חיפה ואילת.

יישום מערכת ERP - בעלות של 4.4 מיליון דולר. מערכת ה- ERP תחליף את מרבית המערכות העורפיות הרשותיות, כאשר בשלב הראשון ייושמו המקטעי הפיננסיים-לוגיסטיים ותחום ניהול משאבי אנוש.

הגירה ממחשב HP3000לסביבת מיחשוב פתוחה - בעלות של 3.1 מיליון דולר. הצורך בהחלפת מחשבי ה- HP3000 נובע מהכרזתה של יצרנית המחשבים, חברת HP, על הפסקת התמיכה בקו המוצרים זה, והוא תואם את רצון הרשות למעבר לעבודה בסביבות מיחשוב פתוחות.

פיתוח תשתיות מיחשוב - בעלות של כ 2.4 מליון דולר. הכולל בין השאר, יישום מערכת איחסון ארגוני, פריסת רשת תקשורת אלחוטית מהירה במעגנים באשדוד ובחיפה, ותשתית להתאוששות ממקרה אסון.