רשות הנמלים והרכבות תקים מערכת מתקדמת להפעלת מסופי מכולות בנמל חיפה

עמוס רון, מנכ"ל הרשות: החלטנו להקדים את הקמת המערכת כחלק מהיערכות הרשות לקידום תפעול עצמאי ותחרותי של הנמלים במסגרת תהליך התאגוד; ההשקעה בפרוייקט מסתכמת ב- 20 מליון ₪. רשות הנמלים


00:00 ,25.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון, מנכ"ל הרשות: החלטנו להקדים את הקמת המערכת כחלק מהיערכות הרשות לקידום תפעול עצמאי ותחרותי של הנמלים במסגרת תהליך התאגוד; ההשקעה בפרוייקט מסתכמת ב- 20 מליון ₪

רשות הנמלים והרכבות תקים מערכת מתקדמת להפעלת מסופי מכולות בנמל חיפה (TOS-Terminal Operating System ), בהשקעה של כ- 20 מיליון ₪. מדובר במערכת ממוחשבת מתוצרת חברת TSB מדרום קוריאה, המיועדת לנהל ולתכנן את כל הפעילות של מסופי המכולות משער הנמל עד לאוניה ובחזרה, עם מימשקים לקהילת המשתמשים בהובלה הימית.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות אמר כי הנהלת הרשות החליטה בישיבתה שלשום (23.6.03) להקדים בשישה חודשים, את הקמת המערכת ולהתחיל בפרוייקט כבר בשבועות הקרובים, כחלק מהיערכות הרשות לקידום הכשרת הנמלים לתפעול עצמאי ותחרותי, במסגרת תהליך התאגוד. לדבריו, למערכת הפעלת מסופי מכולות תהיה תרומה משמעותית לשיפור השירות ללקוחות הנמלים, אשר תבוא לידי ביטוי בצמצום זמן שהיה של אוניות בנמל והקטנת זמן סבב של משאיות בתוך הנמל, תוצאה של הגדלת תפוקת הרציף וניצול יעיל של משאבי הנמל. רון ציין כי בנמל אשדוד המערכת נמצאת כבר בשלבי הקמה ועל פי התכנון תופעל לראשונה החל מיולי 2004 בפרויקט היובל.

מערכת מסוג זה משולבת במרבית הנמלים הגדולים בעולם והיא אחראית בין היתר לניהול הקבלה ושיגור המכולות בשער הנמל ובכלל זה קשר יבשתי בין הנמל לעורף (מובילים, רכבת),המערכת מנהלת ומתכננת את כל איחסון המכולות בשטח הנמל באופן אופטימלי ויעיל בהתאם לציוד הפנוי ולתכנית ההטענה, מבצעת תכנית אופטימלית לפריקה ולטעינה של האוניה בהתאם למצב הערוגות והמנופים הזמינים לעבודה ומנחה את הכלים בשטח בהתאם לסדר המשימות.