רשות הנמלים והרכבות מעדכנת על גובה ההנחות מתשלומים בגין עיצומים, שביתות בנמלים ובמכס

לאחרונה נתקבלה החלטה, על ידי מועצת רשות הנמלים והרכבות, שלפיה ינתנו הנחות בגין העיצומים והשביתות שנקטו עובדי הנמלים ועובדי המכס בחודשים מרץ - מאי 2003. להלן פירוט ההחלטות שהתקבלו


00:00 ,12.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בהמשך לידיעות קודמות שפורסמו בדבר מתן פטור והנחות מתשלום אגרות נמל בתקופת השביתה (לחץ כאן לקישור לכתבה), נודע לנו כי לאחרונה נתקבלה החלטה, על ידי מועצת רשות הנמלים והרכבות, שלפיה ינתנו הנחות בגין העיצומים והשביתות שנקטו עובדי הנמלים ועובדי המכס בחודשים מרץ - מאי 2003.

להלן פירוט ההחלטות שהתקבלו:

עיצומים שנקטו עובדי המכס
החל מתאריך ה- 30 במרץ 2003 ועד לתאריך ה- 9 באפריל 2003 (כולל) נקטו עובדי המכס בעיצומים. על כן, הוחלט כי תינתנה הנחות מאגרת אחסנה על פי אמות מידה כדלהלן:
  1. ההנחות תינתנה על בסיס פניית הלקוח או נציגו.
  2. ההנחה תינתן למטענים ששוחררו מהנמל עד שבוע (עד 16.4.03 - כולל) מתום העיצומים של המכס, ובתנאי כי הבקשה להתרת המטען מהמכס או לאישור מיצהר הוגשו למכס בין 30.3.03 עד 9.4.03 (כולל). למטענים שלא ניתן להם ההיתר האמור בגין עיצומים אלו תנתן הנחה בשיעור 50% מאגרת האחסנה לתקופת העיצומים.
 

שביתות ועיצומים בגין התוכנית הכלכלית (נמלים ומכס)
בתקופה שבין ה- 30 באפריל 2003 ועד לתאריך ה- 17 במאי 2003 (כולל) ננקטו במשק לרבות בנמלי הים עיצומים ושביתות, על רקע התוכנית הכלכלית של הממשלה.
נמלי חיפה ואשדוד נקטו בשביתה כללית בתאריכים: 30.4.03, 1.5.03, מ - 13.5.03 עד 17.5.03. (כולל). בנוסף, ננקטו עיצומים בתאריכים: 4.5.03, 5.5.03.

עובדי מכס נקטו בשביתה מלאה בתאריכים : 12-11 במאי 2003, ובעיצומים במשך התקופה כולה.

לכן, הוחלט כי, כתוצאה מהעיצומים והשביתות, תנתנה הנחות מאגרות מינגש ואחסנה, באופן הבא:

א. אגרת מינגש (תנתן לאניות בעיקר להובלת מטענים*)
  1. לגבי אוניות שנשארו קשורות לרציף, בתקופת השביתה/ והעיצומים של עובדי הנמל, לאחר תום הפריקה או הטעינה, לא יובאו במנין השעות לפיהן יש לחייב באגרות מינגש, השעות שמעבר לשעתיים מתום העבודה על כל כלי השיט (פריקה וטעינה).
  2. לגבי אניות שהיו קשורות לרציף בימי העיצומים של עובדי הנמל ועבדו עליהן, תנתן הנחה בשעור 50% עבור ימים אלה.
  3. לגבי אניות שהיו קשורות לרציף ולא עבדו עליהן בתקופת השביתה או העיצומים של עובדי הנמל, לא יובאו במנין תקופות המינגש ימי השביתה/עיצומים של עובדי הנמל בהם לא עבדו על האניות.

(* ההנחה לא תחול על אניות דלק, אניות שפרקו ישירות לממגורות בחיפה, אניות נוזלים, אניות סוכר BIBO, אניות מלט בצובר, אניות שטענו במתקן התפזורת באשדוד.)
 

ב. אגרות אחסנה
למטענים ששוחררו מהנמל או נטענו לאניה בתקופת השביתות/ והעיצומים ובתוך שבוע לאחריה (להלן - תקופת ההנחות - עד ליום 24.5.03 - כולל) תנתן הנחה בשיעור 50% מאגרת אחסנה לתקופת ההנחות. ההנחה לא תחול על תבואות בממגורות.

עוד הוחלט כי למנהל הנמל תהיה סמכות לאשר ההנחה האמורה גם למטעני היצוא אשר נטענו מעבר לתקופת ההנחות במקרים בהם יוכח כי לא התאפשר למטענים אלה לעזוב את הנמל עד תום תקופת ההנחות. ההנחות חלות גם על מכולות ריקות.