רשות המכס בארה"ב מבקשת לזרז החלת נוהל העברת מצהרים

שבועיים לאחר החלתו של נוהל שידור מניפסטים, 24 שעות לפני מועד הטעינה, והמערכת הגלובלית טרם מגיבה באופן מושלם, כך טוענים גורמים ברשות המכס האמריקאית אשר ציפו לתגובות מהירות יותר


00:00 ,18.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
שבועיים לאחר החלתו של נוהל שידור מניפסטים, 24 שעות לפני מועד הטעינה, והמערכת הגלובלית טרם מגיבה באופן מושלם, כך טוענים גורמים ברשות המכס האמריקאית אשר ציפו לתגובות מהירות יותר.
על פי הנוהל אותו פרסמה רשות המכס, ניתנה תקופת חסד בת 60 יום לאימוץ כולל של ההנחיות. מעבר למועד זה לא יתקבלו מטענים בארה"ב אשר מידע לגביהם לא שודר 24 שעות לפני מועד טעינתם לאוניות בנמלי המוצא.

דובר מטעם רשות המכס בארה"ב חזר והדגיש כי הרשות מתכוונת להטיל קנסות כבדים על חברות ספנות וחברות שילוח הפועלות על פי הגדרת רשות המכס כ – NVOCC ( NON VESSEL OWNING COMMON CARRIERS ) במידה והנהלים לא יתבצעו כנדרש.

כצעד משלים וכדי למנוע אי הבנות, הודיעה הרשות על פתיחת ערוצי תקשורת מיוחדים לצורך קבלת תשובות או הבהרות בכל הנוגע לנוהלי העבודה החדשים.
לצורך כך פתח המכס אתר משנה באינטרנט אותו הוא מכנה – FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
http://www.customs.gov וכן כתובת אלקטרונית למתן תשובות :
[email protected]

בתוך כך נודע כי רשות המכס בארה"ב בוחנת את אפשרות החלת נהלי העברת המצהרים גם לאמצעי תחבורה אחרים, בנוסף להובלה הימית.
חוק הסחר האמריקאי החדש TRADE ACT 2002 מתיר לרשות המכס לחייב את כל גורמי התובלה להציג בדרך אלקטרונית את מצהר המטען .
במהלך חודש ינואר עומדת רשות המכס לקיים שורה של דיונים עם נציגי מגזרי התחבורה השונים במטרה לגבש את דרכי הפעלת השיטה בכל אחד מאמצעי הובלה הקיימים.