רשויות המכס של ארה"ב החלו ביישום פעולות להגנת מטעני ים

בהודעה לעתונות שפרסמו שלטונות המכס האמריקאים ב-3 לספטמבר 2002, הם מדווחים על צעדים חדשים להגנת מטעני ים מפני פעולות טרור. ב- 19 לאוגוסט הציגו שלטונות המכס את מה שהם מכנים בשם: Sea Cargo Targeting Intiative, שהיא מערכת אוטומטית המזהה ביתר דיוק משלוחי ים, ש


00:00 ,12.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בהודעה לעתונות שפרסמו שלטונות המכס האמריקאים ב-3 לספטמבר 2002, הם מדווחים על צעדים חדשים להגנת מטעני ים מפני פעולות טרור. ב- 19 לאוגוסט הציגו שלטונות המכס את מה שהם מכנים בשם: Sea Cargo Targeting Intiative, שהיא מערכת אוטומטית המזהה ביתר דיוק משלוחי ים, שהם בעלי סיכון גבוה, העוברים דרך נמלי ארה"ב, ומנהלת מדיניות חדשה לטיפול במשלוחים אלו.
 
מטרת היוזמה החדשה הזו היא לשפר את הדרך בה מזהים משלוחים שיש בהם סיכון גבוה, אמר נציב המכס מר Robert Bonner והוסיף עוד כי השיטה החדשה היא גמישה יותר ומשתנה בהתאם לנסיבות ומיועדת להגן על הנמלים ועל האנשים וטובה לסחר הבינלאומי.
 
התכנית היא בת מספר שלבים ויש בה שלשה מרכיבים עיקריים: ראשית היא מכילה מערכת אינפורמציה עדכנית המספקת מידע על פעילות טרור אפשרית. שנית, היא מבטיחה כי כל המניפסטים יעברו דרך המערכת האוטומטית ויסוקרו שוב על ידי אנשים מיומנים במיוחד. ושלישית, המערכת קובעת הליכים ופעולות שיש לנקוט, במקרי אמת ולתרגול, במקרה שמשלוח מזוהה כבעל סיכון גבוה.
 
המערכת האוטומטית תתריע מראש על משלוחים המוגדרים כבעלי סיכון גבוה ותאפשר לקציני המכס לבצע סדרת בדיקות תוך שימוש בטכנולוגיות שונות, הכוללות סקירה של קרני גמה, קרנים רדיואקטבים ובדיקת שלמות המכולה עצמה והסגר.
 
תכנית ה-Sea Cargo Targeting Initiative החדשה תאפשר לכל הגופים הקשורים עם תכנית המכס האמריקאית, ה- Customs Trade Partnership Against Terrorism (C-TPAT) , לזרז את הליכי שחרור המטענים שלהם.
 
לדעתו של מר Robert Bonner, שילוב התוכניות של ה- ( The Container Security Initiative (CSIה- Customs Trade Partnership Against Terrorism (C-TPAT) וה- Automated Commercial Environment (ACE) המפותחת כעת הינם שילוב רב עוצמה בלוחמה בטרור.