רמ"ד חשבונות בנמל חיפה: פרסום שמות שיאני השכר ברשות הינו מגמתי ובא לשרת את השלטון

יוסי אושאדי, רמ"ד חשבונות בנמל חיפה, בתגובה למאמר שפורסם השבוע בעתון מעריב : "ראוי לעיתון נכבד לחזור בו מפרסום שיש בו משום הסתה ופגיעה בצנעת הפרט, לשמש כשופר לחופש הביטוי והדעה, ולא כשופר וכלי שרת בידי השלטון"


00:00 ,20.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יוסי אושאדי, רמ"ד חשבונות בנמל חיפה, בתגובה למאמר שפורסם השבוע בעתון מעריב : "ראוי לעיתון נכבד לחזור בו מפרסום שיש בו משום הסתה ופגיעה בצנעת הפרט, לשמש כשופר לחופש הביטוי והדעה, ולא כשופר וכלי שרת בידי השלטון"

מר יוסי אושאדי, ראש מדור הנהלת חשבונות בנמל חיפה, זעם על כתבתו של משה פרל, כתב מעריב, שפורסמה השבוע תחת הכותרת "המשק קורס והם חוגגים" ושיגר אמש מכתב חריף אל מר פרל ובו הביע את מחאתו על כך שהופרה צנעת הפרט של עובדים בנמל, בזכות פרסום שמותיהם של עובדים ומשכורותיהם ועל כך שהכתבה הינה מגמתית, מסיתה ובאה לשרת את האינטרסים של הממשלה.

כזכור, אתמול פורסמה תגובתו של עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, למאמרו של משה פרל ממעריב, ובה מדגיש מר רון כי בניגוד למה שפורסם הרי ששת מנהלי העבודה ששמותיהם אוזכרו בכתבה כבר אינם עובדים ברשות הנמלים. מר רון הוסיף וציין כי רשות הנמלים נקטה בשנתיים האחרונות בצעדי התייעלות וחסכון שמובילים לשינוי מהותי ברמות השכר.

מר אושאדי כתב: " פעם נוספת אני מוצא את עצמי נאלץ להגיב על כתבה וכותרת בעתונך. דומני שאין זה מעשה נאות לפרסם שמות של אזרחים ומשכורתם מעל גבי העיתון, יש פה, לעניות דעתי ואני בסה"כ רואה חשבון ואינני משפטן, פגיעה בצנעת הפרט, גם אם רוצים לפרסם נתוני שכר מן הראוי לעשות זאת ללא פרסום שמות, מדוע העתון הנכבד לא יפרסם למשל את משכורתך בעמוד הראשון ? או אולי את רשימת מקבלי השכר הגבוה בעתון ? או שמא אתם מתביישים במשכורותיכם ? "

" דבר נוסף, דומני שהפרסום הוא מגמתי ונועד לשרת את האינטרסים של השלטון, של הממשלה, ואתם בפרסומים אלה משמשים כלא יותר מכלי שרת בידי הממשלה, משמשים כשופר בידיה כדי להבאיש את ריחו של ציבור עובדים בעיצומו של מו"מ, ויש בפרסומים שלכם משום הסתה ", הוסיף.

מר אושאדי הדגיש במכתבו את העובדה שרשות הנמלים אינה ניזונה מתקציב המדינה ולכן, לדבריו, אינה חיה ומשלמת משכורות ע"ח כספי משלם המיסים, אלא מתקיימת כגוף המוכר שרותים וגובה תשלום עבורם, בתעריפים נמוכים יותר, משמעותית, מהמקובל במרבית הנמלים באירופה המערבית. לדבריו, רשות הנמלים מעולם לא נזקקה לתמיכות מתקציב המדינה, אלא ההיפך הוא הנכון וכי בשנתיים האחרונות העבירה הרשות לאוצר המדינה כמיליארד ₪, שלא לדבר על השקעות בפיתוח תשתית הרכבת שהסתכמו במהלך השנים בלא פחות מ- 5 מיליארד ₪, כספים שחסרים היום לצרכי פיתוח הנמלים. "אז על חשבון מי אנו חיים? בטח לא על חשבונך או על חשבון כספי משלם המיסים שהולכים למטרות לא ראויות כמו הכותרת הבוקר בעיתונכם, או משמשים למכירת נכסי המדינה, כמו מספנות ישראל במחיר מצחיק , כמעט בחינם, מדוע נגד הדברים האלה אינכם יוצאים חוצץ ? מדוע לא הפניתם שאלה לשר התחבורה שהעניק למספנות ישראל היתר לשמש כנמל ללא תמורה ?", כתב.

" גם בלשון שנקטת בה בכתבה יש משום הסתה, מי שמך לקבוע שהשכר מנותק מכל רציונל ?, האם השכר של כל עובדי הנמלים מנותק מכל רציונל ?, ללא קריטריונים ?, האם רק הסקטור הפרטי משלם שכר רציונלי ?, ומהו שכר רציונלי בעיניך ? משכורות הרעב שמשלם הסקטור הפרטי למרבית עובדיו ?, או אולי משכורות המנהלים בסקטור הפרטי ? דומני שראוי לך לחזור בך ממילים אלו. השכר נקבע בהסכמי עבודה שאושרו ע"י הממונה על השכר באוצר, יתרה מזו אחד השותפים המרכזיים בהסכמים אלו הוא זה שמנהל היום, או מנסה לנהל את נמל המספנות, מדוע לא תפנה אליו ותברר מדוע הוא חתם בזמנו על הסכמי עבודה כאלה ?, מדוע אישר האוצר במשך השנים את הסכמי השכר הללו ? יתרה מזו גם מס' העובדים שקיבלו משכורות גבוהות הוא מצוצמם ומרביתם פרשו לגימלאות ", סיכם מר אושאדי.