רווח נקי של 100 מליון ₪ לנמל חיפה ב- 2005

דו"ח כספי ראשון לחברת נמל חיפה ב-2005: רווח נקי של למעלה מ-100 מיליון ₪; גידול של 8% בתנועת המכולות; החברה צופה כי ב-2006 ההכנסות יצמחו ב-5% והפעילות התפעולית תגדל ב – 7%; חרמש: הכרזה על נמל חיפה כפרוייקט לאומי תסייע לקידום ההשקעות הנדרשות בנמל חיפה


00:00 ,30.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

דו"ח כספי ראשון לחברת נמל חיפה ב-2005: רווח נקי של למעלה מ-100 מיליון ₪; גידול של 8% בתנועת המכולות; החברה צופה כי ב-2006 ההכנסות יצמחו ב-5% והפעילות התפעולית תגדל ב – 7%; דוד חרמש: "הכרזה על נמל חיפה כפרוייקט לאומי תסייע לקידום ההשקעות הנדרשות בנמל חיפה"
 
חברת נמל חיפה מסכמת את 2005, שנת העסקים הראשונה שהחלה עם יישום הרפורמה ב-17 לפברואר: הכנסות החברה מאז תחילת הרפורמה הסתכמו בלמעלה מ- 750 מיליון ₪ עם רווח נקי של מעל למאה מיליון ש"ח. תנועת המכולות בשנה כולה הסתכמה ב- 1.123 מליון מכולות (במונחי TEU) לעומת 1.043 מליון מכולות (במונחי TEU) בתקופה המקבילה אשתקד- גידול של 8%.
 
יצויין, כי בשנת 2005 לא גדלה מצבת כח אדם התפעולי בחברה.
 
בשנת 2006 החברה מעריכה כי פעילותה העסקית תגדל בכ-5%, וכי הכנסותיה יסתכמו בלמעלה מ- 900 מיליון ₪ והרווח הנקי בכ-150 מיליון ₪. כמו-כן, ב-2006 צפוי הנמל לשנע כ- 1.2 מליון מכולות (במונחי TEU).
 
דוד חרמש, יו"ר חברת נמל חיפה, אמר במהלך מסיבת עתונאים שיתרונו הגיאופוליטי של נמל חיפה טומן בחובו פוטנציאל כלכלי עצום למדינה. "זה ממצב אותו כבחירה הטבעית לנמל טרנזיט של ירדן ועיראק בסחר הימי לאירופה וארה"ב וכנמל HUBלמדינות האגן המזרחי של הים התיכון, הים האדריאתי והים השחור". חרמש הדגיש שרק הכרזה על נמל חיפה כפרוייקט לאומי עשויה למנוע את מה שהוגדר על ידי כ'פספוס ההזדמנות ההיסטורית' להפכו לאחד הנמלים המובילים באגן הים התיכון.
 
תוכנית ההשקעות לחמש השנים הקרובות כוללת השקעות של כ-3 מיליארד ₪ בפיתוח הנמל. עמוס עוזני, מנהל חברת הנמל, ציין שהשקעות אלה יאפשרו את ביסוסו של נמל חיפה כשער הימי המרכזי למדינת ישראל ולמדינות ממזרח לישראל ולמיצובו כנמל HUBמרכזי באגן המזרחי של הים התיכון.
 
לדברי עוזני, תוכנית ההשקעות כוללת השקעה של כ-1.8 מיליארד ₪ שיושקעו על ידי חברת נמלי ישראל בהקמת תשתיות לשלב אי ברציף הכרמל, הרחבת והכשרת הרציפים ושטחי העורף וברכישת שטחים לפיתוח עורף הנמל. כ-1.2 מיליארד ₪ נוספים שיושקעו על ידי חברת נמל חיפה בהצטיידות לתפעול שלב א' של רציף הכרמל, רכש מנופים, כלי שייט וציוד שינוע מתקדם. השקעות אלו אמורות להיות ממומנות מרווחי חברת נמל חיפה בהנחה שרווחי החברה יצמחו בהתאם לתחזיות.
 
"ההישגים המרשימים אליהם הגענו מאז החלת הרפורמה נובעים משילוב מנצח של הון אנושי איכותי ומקצועי ואימוץ חשיבה עסקית ושירותית אשר ביחד ממקסמים את היכולות של הנמל. כנמל הגדול והמוביל בישראל אנו נמשיך גם בשנה הקרובה לשפר ולייעל את תהליכי העבודה על מנת לשדרג את השירות, לחזק את הקשר עם חברות הספנות המובילות בעולם ולמשוך קווי ספנות נוספים".