ראש ממשלת איטליה בעד פרוייקט "הגשר היבשתי"

שר האוצר, בנימין נתניהו, נפגש אתמול באיטליה, עם ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, במהלך כינוס של הארגונים הכלכליים האיטלקיים בו הופיעו שניהם. נתניהו היה הזר היחיד שהוזמן לדבר בפני הצמרת הכלכלית האיטלקית שהתכנסה באירוע


00:00 ,29.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במהלך הפגישה הציג נתניהו את פרויקט הגשר היבשתי הנבחן כעת (חיבור מסילתי בין מפרץ אילת לאשדוד) בפני ברלוסקוני שהביע תמיכה בפרויקט.

שר האוצר, בנימין נתניהו, נפגש אתמול באיטליה, עם ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, במהלך כינוס של הארגונים הכלכליים האיטלקיים בו הופיעו שניהם. נתניהו היה הזר היחיד שהוזמן לדבר בפני הצמרת הכלכלית האיטלקית שהתכנסה באירוע.

נתניהו הציג בהרצאתו בכנס, ולאחר מכן בפגישה עם ראש ממשלת איטליה, את המדיניות הכלכלית בישראל בשנה האחרונה ובמרכזה קיצוץ בהוצאות הממשלה, הורדות מיסים וביצוע רפורמות.

ברלוסקוני אמר כי הוא רואה מדיניות זו עין בעין והתבטא בחריפות נגד מיסים גבוהים וציין כי שבאיטליה הורידו את המיסים, התקבולים עלו בשיעור משמעותי.

במהלך הפגישה הציג נתניהו את פרויקט הגשר היבשתי הנבחן כעת (חיבור מסילתי בין מפרץ אילת לאשדוד) בפני ברלוסקוני שהביע תמיכה בפרויקט.

כזכור, בעקבות החלטת שר האוצר ושר התחבורה, הוקם צוות בינמשרדי לבחינת ההיתכנות הכלכלית של הפרויקט. חברת MTG, אשר איתה התקשר משרד האוצר, אמורה לבצע בחינה מפורטת של פרמטרים כלכליים מרכזיים הקשורים בפרויקט הגשר היבשתי: ניתוח שוקי סחורות ומטענים הרלבנטיים לאזור לצורך קביעת פוטנציאל הביקושים לשימוש בגשר היבשתי, בחינת הכדאיות הכלכלית של הפרויקט לישראל ובחינת היתכנותו הפיננסית, קביעת סטנדרט לתשתית הנדרשת ליישום הפרויקט, ניתוח סיכונים וכד'.

בהסכם שנחתם בין משרד האוצר לחברה המייעצת, התחייבה החברה להשלמת שירותי ייעוץ בפרק זמן קצר - עד סוף חודש אפריל 2004. אמדן ראשוני של עלות ההשקעה נע בין 800 מיליון דולר ל- 1 מיליארד דולר. אמדן הזמן לביצוע 5 שנים.