ראש הממשלה ושר האוצר: "אנו נחושים להשלים את החקיקה לשינוי מבני בנמלים תוך פרק זמן קצר"

ראש הממשלה הנחה את הנוכחים בישיבה לסיים במהירות את הרפורמה שתביא, לדבריו, לפתיחת הנמלים לתחרות לטובת המשק וכלל האזרחים ולעשות ככל הנדרש על מנת לסיים את החקיקה בתאריך היעד שיקבע ע"י ח"כ הירשזון


00:00 ,27.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
כך נקבע בישיבה שהתקיימה ביום חמישי האחרון אצל רה"מ

בישיבה שהתקיימה ביום חמישי שעבר אצל רה"מ, אריאל שרון, בהשתתפות שר האוצר, בנימין נתניהו, יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער, מנכ"ל משרד רה"מ, אילן כהן, הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, האחראי על המו"מ מטעם האוצר, אורי יוגב, מנהל המכס והמע"מ, איתן רוב, נציגי היועץ המשפטי לממשלה ונציגי משרד התחבורה, הביע ראש הממשלה את תמיכתו המלאה ברפורמה בנמלים. ראש הממשלה ושר האוצר הביעו את נחישותם להשלים, תוך פרק זמן קצר את הליך החקיקה לשינוי מבני בנמלים בכנסת.

הישיבה תואמה עם יו"ר ועדת כספים, ח"כ אברהם הירשזון, אשר הודיע לרה"מ כי בימים הקרובים ימסור את המועד המדויק לסיום החקיקה בוועדה.

ראש הממשלה הנחה את הנוכחים בישיבה לסיים במהירות את הרפורמה שתביא, לדבריו, לפתיחת הנמלים לתחרות לטובת המשק וכלל האזרחים ולעשות ככל הנדרש על מנת לסיים את החקיקה בתאריך היעד שיקבע ע"י ח"כ הירשזון.

בישיבה נסקרה ההיערכות המפורטת לכל תרחיש אפשרי, כולל השבתה בלתי חוקית על ידי ועדי העובדים בנמלים, בניגוד לצו בית הדין הארצי לעבודה האוסר על העובדים בנמלים לשבות.

ראש הממשלה הורה לסיים את כל ההיערכות הנדרשת עם כל הגורמים האחראים על אכיפת החוק במטרה לאפשר את הייצוא והייבוא של מדינת ישראל, ואת האספקה הסדירה של המוצרים לצרכנים במקרה של השבתה בלתי חוקית.

דובר האוצר ציין כי בדיון התקבלה החלטה לקדם את החקיקה לאור אי התקדמות המו"מ מול נציגי ועדי הנמלים זאת למרות, שלדבריו, המדינה הבטיחה את כל זכויותיהם של העובדים לרבות זכויות השכר, זכויות הפנסיה והאיתנות הפיננסית של החברות.

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו על הקמת שני צוותי עבודה: צוות היערכות למקרה של שיבוש העבודה הסדירה בנמלים בראשות מנהל המכס והמע"מ, איתן רוב ובהשתתפות נציגי המשרדים הרלוונטים; וצוות חקיקה ומו"מ בהשתתפות האחראי על המו"מ מטעם משרד האוצר, אורי יוגב, מנכ"ל משרד רה"מ, אילן כהן, הממונה על התקציבים, קובי הבר, הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, והיועץ המשפטי לממשלה שילוו את המשך החקיקה עד להשלמתה ואת היישום הנדרש לאחר החקיקה והמעבר לתחרות בין היתר על ידי הפעלת חברות נמל נפרדות, הבטחת זכויות העובדים, מבנה תעריפים חדש.