קשיים בהתקדמות המו"מ בנושא השינוי המבני בנמלים

בישיבת צוות המשא ומתן שנערכה אתמול בנושא השינוי המבני בנמלים, התגלו חילוקי דעות בין נציגי עובדי הנמלים ומשרד האוצר. בישיבה השתתפו נציגי משרד האוצר, יובל רכלבסקי, אהרון עוזיאלי, אופיר קרני, כלכלן ועדת הכספים דני נאמן,


00:00 ,10.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בישיבת צוות המשא ומתן שנערכה אתמול בנושא השינוי המבני בנמלים, התגלו חילוקי דעות בין נציגי עובדי הנמלים ומשרד האוצר.

בישיבה השתתפו נציגי משרד האוצר, יובל רכלבסקי, אהרון עוזיאלי, אופיר קרני, כלכלן ועדת הכספים דני נאמן, עמוס רון מנכ"ל רשות הנמלים, שלמה שני, עו"ד דורית טנא וחיים שייב וכן יושבי ראש ועדי העובדים של הנמלים דודו פרץ ואלון חסן.

נציגי העובדים העלו טענות כנגד הנציג החדש של האוצר, מר יובל רכלבסקי. לטענתם, הוא איננו מתואם עם קודמו לתפקיד אורי יוגב, חוזר מסעיפים שכבר הושגו בהסכמה ופותח אותם מחדש לדיון וע"י כך יוצר סחבת, ולמעשה מחזיר את המשא ומתן למצב בו היה לפני כחודשיים.
עוד נמסר כי דודו פרץ מתריע על כך שדבר זה עלול לעכב את עשרת הימים שהקציב יו"ר ועדת הכספים אברהם הירשזון למשא ומתן.

גם אלון חסן, נציג עובדי נמל אשדוד חושש מכך שלא ניתן יהיה להגיע להסכמות בקרוב מאחר והממונה על השכר הצהיר שצריך לבדוק את הנושא. הוא מזכיר כי הוסכם כבר עם אורי יוגב שתכנית הפרישה תיעשה באופן אחיד לגבי שלושת הנמלים, ואילו רכלבסקי אומר שצריך לתת לעובדי נמל אילת תנאים משופרים, וזה כמובן לא מקובל - לדעתו של אלון חסן.

באוצר, מצידם מכחישים מכל וכל את הטענות ועומדים על דעתם כי כל הזכויות שהובטחו לעובדים נשמרים אלא שהוויכוח נסב על נוהגים שלא היה להם הכשר מלכתחילה. לטענתם, העובדים מנסים עכשו במסגרת ההסכם לקבל אישור לנוהגים חריגים שלא קיבלו הכשר מלכתחילה, וחושבים שעתה זה הזמן המתאים לנסות ולהגיע להסכמים שמראש לא היו מאושרים.

עמוס רון מסכם את המצב בציינו כי הישיבה לא הסתיימה במשבר ויש דיון נוסף בהמשך.
סוכם כי יוקמו ארבעה צוותי עבודה בתחומי פנסיה, זכויות העובדים, פיצול הנמלים והנכסים.
הישיבה הבאה בין הצדדים נקבעה ליום א' ה-13 ביוני.