פרויקט FFC יוצא לדרך ומשלב רכבת במערך הלוגיסטי מישראל לאירופה

עד כה נשלחה תוצרת חקלאית מישראל לצפון אירופה על גבי חמש רכבות. גד ברק: "הניסיון הוכיח כי ניתן להגיע ליעד הסופי תוך שבעה ימים"


15:14 ,08.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

פרויקט FFC (Fresh Fruit Corridor) אשר נערך בשותפות של 22 חברות מהארץ ומאירופה יצא לדרך. מדובר בפרויקט אשר זכה למימון של האיחוד האירופי ונועד לקצר את משך המסע של תוצרת חקלאית מנמלי היצוא עד ללקוח הסופי בצפון אירופה.

המטרה העיקרית היא לייצר מסדרון לוגיסטי עבור תוצרת חקלאית או אחרת המצריכה הובלה בקירור ממדינות האגן המזרחי של הים התיכון דרך חלקה הדרומי של אירופה (נמלי קופר, פוס וונציה) ליעדי צפון אירופה (בעיקר רוטרדם והמבורג).

מטרה נוספת היא להוזיל את עלויות ההובלה והדבר נעשה באמצעות שימוש רחב ברכבות עם אפשרות של הובלה בקירור אשר יצמצמו את השימוש במשאיות מקוררות בכבישי אירופה. כמו כן נבחנת טכנולוגיה חדשה לצורך אספקת אנרגיה ירוקה למכולות שעל גבי הרכבת.

 

עד כה נשלחו 5 רכבות שהקנו למשתתפים בפרויקט ניסיון רב, והוכח שיחד עם המורכבות הרבה שבביצוע המהלך הלוגיסטי זה ניתן להגיע ליעד הסופי תוך 7 ימים מיום היציאה מהארץ. יחד עם זאת התגלו בעיות מסוימות בכל הקשור לאספקת האנרגיה.

 

יש לזכור ששלב הרכבת בתהליך הלוגיסטי יוצר מורכבות לא פשוטה שכן מול אפשרות זאת עומדת האפשרות הפשוטה של הגעה לנמל בדרום אירופה שם לרוקן את המכולה במקום, להעמיס את הסחורה על משאית המגיעה ישירות למחסן הלקוח, ואילו כאן המכולה המצוידת במקור אספקת אנרגיה חיצוני מועמסת על רכבת בנמל ההגעה ומשם ממשיכה לטרמינל של רכבת בקרבת מיקומו של הלקוח הסופי ומשם מובלת על גבי משאית לבית הלקוח, כלומר קיים מהלך נוסף בנקודת ההגעה. בנוסף, על מנת לקבל מחיר תחרותי מחברת הרכבות יש לשכור רכבת שלמה (BLOCK TRAIN) המובילה כ-34 מכולות 40 רגל.