חברת MSC ערכה אירוע לקוחות לכבוד פתיחת ״עונת הקירורים״

האירוע האינטימי והמרשים משך אליו כ-150 אורחים בהם יצואני התוצרת החקלאית המובילים בישראל ונציגי חברות השילוח המובילות. עדני סימקין, מנכ״ל MSC ישראל: רואים בענף הובלת המכולות בקירור חשיבות מאוד גדולה לפעילות החברה


12:28 ,16.11.2022 מאת: מירב רונן

חברת MSC ישראל ערכה אתמול אירוע בעלמא ספנסר ברמת החייל עבור לקוחותיה בתחום הובלה מבוקרת טמפרטורה, וזאת לרגל פתיחת ״עונת הקירורים״. האירוע האינטימי והמרשים משך אליו כ-150 אורחים בהם יצואני התוצרת החקלאית המובילים בישראל ונציגי חברות השילוח המובילות. האורחים נהנו מכיבוד עשיר, ארוחת צהריים ואף שמעו סקירה בתחום הספנות העולמית מפי עדני סימקין, מנכ״ל MSC ישראל, וכן שמעו סקירה על תחום התשתיות הלוגיסטיות של MSC בישראל ובעולם מפי לאה בוגץ׳, משנה למנכ״ל MSC ישראל.

 

עדני סימקין, מנכ״ל MSC ישראל, הזכיר לנוכחים כי הפעם האחרונה בה התקיים מפגש לרגל פתיחת עונת יצוא הקירורים היתה בינואר 2020. ״שלושה חודשים לאחר מכן סגרו אותנו בגלל הקורונה״, הזכיר סימקין. סימקין סקר את פעילות ענף הספנות במשך השנתיים האחרונות ואמר כי ״היתה מיד השפעה גדולה על כל הענף. היו נמלים שלא עבדו, בעיקר נמלים בסין. היו הרבה מכולות כי הנמלים לא הוציאו מכולות והלקוחות לא אספו אותן. היו עיכובים גדולים מחוץ לנמלים. היה עומס גדול בנמלים, היה מחסור גדול במכולות. אומנם מחירי הדלק ירדו, ומחירי הצ׳רטרים ירדו אבל היתה הרגשה של סוף העולם. יושבים בבית ומחכים שיהיה טוב״.

 

סימקין המשיך: ״אבל ביוני - יולי 2020 קרה מה שקרה, וזה אולי קורה פעם בדור, והעולם התהפך. הצריכה הפרטית גדלה משמעותית וממצב של עודף טונאז׳ עברו למצב שלא היו טונאז׳ פנוי, ומאז הספנות נמצאת כבר שלוש שנים בתקופה הכי טובה שהיתה לה אי פעם. 

 

״אבל, החל מיוני 2022 בגלל המלחמה באוקראינה, בגלל נושא האנרגיה, יש אינפלציה בעולם – כל האלמנטים האלה גורמים לכך שאנשים מייצרים פחות וצורכים פחות ולכן חברות הספנות צריכות להתארגן ולראות איך עוברים את התקופה הזאת ברווחיות סבירה תוך מתן שירות הטוב ביותר כי העיקרון שלנו הוא לתת שירות הכי טוב".

 

סימקין הזכיר כי בשנה שעברה חברת MSC הפכה להיות החברה הגדולה בעולם בתחום הובלת המכולות. ״לחברת MSC יש כרגע 730 אניות מכולה והיא קנתה - בניגוד לכל חברה אחרת בעולם – מחודש אוגוסט 2020 ועד היום – 250 אניות יד שנייה בסדרי גודל שונים שמשתלבות בכל שירותי החברה כיום. כמו כן, החברה הזמינה 110 אניות חדשות וגדולות בנפח של בין 19 אלף ל-24 אלף TEU״.

 

סימקין התייחס לתחום ההובלה בקירור, ואמר: ״במשך כל השנים חברת MSC ראתה ורואה בענף הובלת המכולות בקירור חשיבות מאוד גדולה ולמעשה בסיס לכל הפעילות שלנו – גם ביבוא וגם ביצוא. זה אחד הענפים הכי חזקים אצלנו בחברה. פעם היצוא היה מאוד חזק וכיום יש איזון בין היבוא והיצוא בקירור. יש לנו שירות לצפון אירופה, לאמריקה, לרוסיה, ויש לנו גם שירותים אחרים שאני מקווה שנתחיל עכשיו לתת לכיוון המזרח הרחוק ואוסטרליה. תודה לכל הלקוחות שסומכים על השירותים שלנו ואני מאחל לכולנו עונה מוצלחת״.

 

לאה בוגץ׳: חיזקנו את שרשרת האספקה היבשתית בישראל

 

לאה בוגץ׳, המשנה למנכ״ל MSC ישראל, חשפה בפני הנוכחים את פעילותה של החטיבה  הלוגיסטית העצמאית של MSC – חברת Medlog. בוגץ׳ ציינה כי חברת מדלוג הוקמה בשנת 1988 על מנת להעניק סיוע לוגיסטי וציוד לחברת הספנות ומאז גדלה והרחיבה את פעילותה לשילוח אינטר-מודל באמצעות הובלה ימית, הובלה בדוברות בנהרות, במשאיות וברכבות. החברה מובילה למעלה מ-5 מיליון TEU בעולם בשנה בעוד MSC מובילה בים כ-22 מיליון TEU. החטיבה נוכחת בלמעלה מ-80 מדינות כאשר ישראל היא אחת מהן עם שני מרלו״גים גדולים בחיפה ובאשדוד.

 

לאה בוגץ׳: ״חשוב להבין את האינטגרציה שחברת MSC עשתה עם הפעילות ביבשה. הזרוע הלוגיסטית של מדלוג הינה מערך תומך בפעילות החברה בים מתוך כוונה לתת ללקוחות ערך בכל נושא שרשרת האספקה. מדלוג רכשה משאיות, חברות רכבות, גוררות, מכולות ריקות והיא מעניקה שירותים נלווים בתחום הפרויקטים המיוחדים והובלה בקירור. מדלוג צמחה בשנתיים האחרונות בכ-50% וישראל היא חלק חשוב מהצמיחה הזאת״.

 

״בישראל הקמנו בשנתיים האחרונות מסוף משלנו בסיוע של מדלוג כי החלטנו להיכנס לתחום הזה. הקמנו את דפולוג בחיפה ונכנסו גם כשותפים למסוף 207 -מרין קונטיינרס באשדוד, וזה יצר לנו שרשרת יבשתית בישראל שנותן ללקוחות את כל השירותים כולל שירות מבוקר טמפרטורה, מגובה על ידי טכנאים שזמינים מסביב לשעון. יש לנו מאות פלאגים במסופים האלה ואנחנו פועלים לשדרוג התשתיות לטובת כניסת ויציאת המשאיות. ובשורה התחתונה – אנחנו מחכים לכם, הלקוחות, ויודעים לתת לכם את כל הפתרונות״.