בפגישה שקיים קונפרנס ה- Far Eastern Freight Conference – FEFC, בהשתתפות מנהלי 15 חברות הספנות המשתייכות לקונפרנס, ב- 16 לחודש ספטמבר בקואלה לומפור, התפרסמה בצד הסקירה הכללית, גם הפעילות המתוכננת לקראת שנת 2004.
תוכנית העבודה כוללת ייקור עלות דמי ההובלה בסחר מ/אל מזרח רחוק-ים תיכון ומ/אל מזרח רחוק-צפון אירופה וסקנדינביה.
בסחר מזרח רחוק-ים תיכון הוחלט כי על סמך הדרישה חסרת התקדים להובלה מערבה, במהלך שנת 2002/2003, החליטו החברות השונות על הגדלת הקיבולת לשנת 2004 לאזור סחר זה. על פי ההודעה, הצפי לגידול בפעילות הסחר הינה בכ- 11% בקו סחר זה, ולגבי הלקוחות לא יהיה שינוי משמעותי במובן של ביקוש והיצע במהלך שנת 2004. בסחר מזרחה צופים כי מצב השוק ישאר דומה לזה של שנת 2003.
לאור הנאמר לגבי הסחר מאסיה אל הים התיכון (לא כולל יפן) התפרסמו הנתונים הבאים:
גובה התוספת |
החל מתאריך |
150 USD לכל TEU |
1 ינואר 2004 |
150 USD לכל TEU |
1 אפריל 2004 |
250 USD לכל TEU |
15 יוני 2004 |
תוספת שתימסר בעתיד |
1 אוקטובר 2004 |
לגבי חוזי הובלה ל- 12 חודשים תכנסנה לתוקפן החל מה- 1 לינואר 2004 ההוראות הבאות:
To Western Mediterranean Ports Only
USD 1550/3100 per 20/40’
USD 3450/40’ HC
לגבי חוזי הובלה ל- 6 חודשים תכנסנה לתוקפן החל מה- 1 לינואר 2004 ההוראות הבאות:
To Western Mediterranean Ports Only
USD 1450/2900 per 20/40’
USD 3200/40’ HC
כמו כן יש בתכנית העבודה של הקונפרנס לשנת 2004 צפיה לשינויים בתוספת לדמי הובלה בפרטים שונים שעדיין לא פורסמו והקונפרנס עתיד לדון בהם.
לגבי הסחר מהים התיכון אל המזרח הרחוק התפרסמו הנתונים הבאים:
גובה התוספת |
החל מתאריך |
150 USD לכל TEU |
15 מרץ 2004 |
150 USD לכל TEU |
15 יוני 2004 |
150 USD לכל TEU |
15 אוקטובר 2004 |
לגבי חוזי הובלה ל-12 חודשים תכנסנה לתוקפן החל מה-1 לינואר 2004 ההוראות הבאות:
From Mediterranean Ports
USD 650/750 to Asia Main Ports
USD 750/850 to Japan Main Ports
ייקור בדמי ההובלה בסחר מ/אל מזרח רחוק-צפון אירופה וסקנדינביה
בסחר מ/אל מזרח רחוק-צפון אירופה וסקנדינביה הרי שבהתיחס לדרישות ולביקושים גדולים ביותר להגדלת נפח ההובלה בסחר מערבה בשנים 2002/2003, החברות החברות בקונפרנס יגדילו את היצע הקיבולת לשנת 2004 לאזור סחר זה, ולמרות זאת סבורים בקונפרנס כי לגידול בנפח ההובלה שיגיע לכדי 11% לא תהיה השפעה מהותית על הלקוחות מבחינת היצע וביקוש. כן מציינים עוד כי בסחר מזרחה בקוי הסחר הנ"ל מצב השוק ישאר כנראה דומה לזה שהיה במהלך שנת 2003.
להלן הנתונים לגבי העלות בדמי ההובלה לגבי שנת 2004, בסחר בין אסיה (לא כולל יפן) וצפון אירופה וסקנדינביה כפי שנדונו בפגישה:
גובה התוספת |
החל מתאריך |
150 USD לכל TEU |
1 ינואר 2004 |
תוספת שתימסר בעתיד |
1 אפריל 2004 |
250 USD לכל TEU |
1 יולי 2004 |
תוספת שתימסר בעתיד |
1 אוקטובר 2004 |
לגבי חוזי הובלה לתקופה של 12 חודשים התקבלו ההוראות הבאות שתכנסנה לתוקפן החל מ-1 בינואר 2004.
To North Europe Ports Only
USD 1600/3200 per 20/40'
USD 3550/40’ HC
לגבי חוזי הובלה לתקופה של 6 חודשים התקבלו ההוראות הבאות שתכנסנה לתוקפן החל מ-1 בינואר 2004.
To North Europe Ports Only
USD 1500/3000 per 20/40' GP
USD 3300/40’ HC
עבור מטענים לנמלי UK ימשיכו לגבות את ההיטל בסך USD 75/TEU. כמו כן עדיין לא פורסמו העלאות על פריטים מסויימים שהקונפרנס צפוי לדון בהם.
בסחר בין צפון אירופה וסקנדינביה לבין המזרח הרחוק התפרסמו הנתונים הבאים:
גובה התוספת |
החל מתאריך |
150 USD לכל TEU |
1 מרץ 2004 |
150 USD לכל TEU |
1 יוני 2004 |
150 USD לכל TEU |
1 אוקטובר 2004 |
כידוע, קונפרנס ה- FEFC מורכב מ- 15 חברות ספנות הכוללות את :
APL Co Pte Ltd
ANL Container Lines Pty Ltd
CMA CGM SA
Egyptian International Shipping Co
Hapag-Lloyd Container Linie GmbH
Hyundai Merchant Marine Co. Ltd
Kawasaki Kisen Kaisha Ltd
Maersk Sealand
Malaysia International Shipping Corporation Berhad
Mitsui O.S.K Lines Ltd
Nippon Yusen Kaisha
Norasia Container Lines Ltd
Orient Overseas Container Line
P&O Nedlloyd
Yangming Marine Transport Corporation