קונמרט: מכולות ישראליות לא ניזוקו בשריפה באוניית YM Green

אש פרצה במחסן האוניה לאחר יציאתה את נמל סינגפור. מחברת קונמרט, נציגת יאנג מינג בישראל, נמסר כי אף מכולה של יאנג מינג שיועדה לישראל לא ניזוקה בשריפה וכי הלקוחות בארץ יקבלו הודעה רשמית בימים הקרובים


00:00 ,23.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אף מכולה של חברת יאנג מינג שיועדה לישראל (מתוך שלוש ניזוקות בלבד של YML) לא ניזוקה בשריפה שפרצה באוניה YM Greenלפני שבועיים. כך נמסר הבוקר מחברת קונמרט, נציגת Yang Mingבישראל. מקונמרט נמסר שמרבית המכולות שנפגעו הן של חברות ספנות שאינן משרתות את הסחר עם ישראל.
 
כאמור, ב-8 לאוגוסט פרצה אש במחסן מספר 4 של YM Green, אוניית מכולה הנושאת את דגל ליבריה, בעת שיצאה מנמל סינגפור. על פי דיווחים, פנו בעלי האונייה לחברת ההנצלה SMIT Salvage B.V וזאת דיווחה כי היא מכריזה על היזק כללי (General Average) בסך 7% משווי המטען. משמעות ההכרזה היא דרישה לתשלום, המתחלקת בין כל אלו שמטענם ניצל ובעל האונייה, עבור פיצוי בגין אובדן או נזק שנגרמו לאונייה בעקבות מאמצי חילוץ האונייה מהסכנה.
 
האונייה, אשר היתה עמוסה בכ-3,200 מכולות, חלקן 20' וחלקן 40', ניצלה מפגיעה בשלדת האונייה והצליחה לחדש את מסעה לכיוון אירופה. למרבה המזל מספר קטן של מכולות – כ-25 בלבד – נפגע בשריפה או בשל החום והן הורדו מאונייה בנמל סינגפור לצורך שמאות.
 
בקונמרט ציינו שהלקוחות בארץ יקבלו בימים הקרובים הודעה רשמית וכמו כן את כל המסמכים הרלוונטיים הקשורים ל-General Average. מטעני הלקוחות ישוחררו אך ורק לאחר שיתקבל אישור סופי מחברת הביטוח שמונתה ע"י יאנג מינג לטפל בנושא.
 
האונייה מפליגה היום, 23 באוגוסט, מסינגפור לכיוון פורט סעיד.