קבוצת מארסק רוכשת בעלות מלאה במרקורי סוכנות ימית

A.P. Moller-Maersk תרכוש את חלקו של עדני סימקין בסוכנות מרקורי סוכנות ימית ובכך תהיה הנציגות הישראלית של Maersk Sealand בבעלות מלאה של הקבוצה; החל מ- 1 בינואר 2005 ישונה שמה של מרקורי והיא תיקרא מארסק ישראל בע"מ; עדני סימקין צפוי לעזוב את הסוכנות בינואר 2


00:00 ,23.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
A.P. Moller-Maersk תרכוש את חלקו של עדני סימקין בסוכנות מרקורי סוכנות ימית ובכך תהיה הנציגות הישראלית של Maersk Sealand בבעלות מלאה של הקבוצה; החל מ- 1 בינואר 2005 ישונה שמה של מרקורי והיא תיקרא מארסק ישראל בע"מ; עדני סימקין צפוי לעזוב את הסוכנות בינואר 2005, לאחר שש וחצי שנים כיו"ר מועצת המנהלים

בעקבות ישיבתה של מועצת המנהלים של קבוצת A.P. Moller-Maersk בקופנהגן, לפני ימים אחדים, הוחלט לשנות את המבנה הארגוני של הנציגות הישראלית מרקורי סוכנות ימית.

בהודעה שפורסמה מטעם החברה נמסר כי לאור ההערכה העצומה להיקף הפעילות ולנתח השוק אותה תפסה חברת מרקורי סוכנות ימית בישראל לאורך שש שנות פעילותה, וכחלק מהאסטרטגיה, הוחלט בקבוצת A.P. Moller-Maersk לרכוש את חלקו של עדני סימקין, המכהן כסגן יו"ר מועצת המנהלים במרקורי מאז הקמת הנציגות בארץ ב- 1998. לאור כך צפוי מר סימקין לעזוב את הסוכנות בתחילת ינואר 2005.

במסגרת השינויים הצפויים והכוונה של קבוצת A.P. Moller-Maersk לחזק את מיקומה בשוק בישראל, הוחלט לשנות את שמה של הנציגות המקומית, שתהיה בבעלות מלאה של הקבוצה, מ"מרקורי סוכנות ימית" ל- "מארסק ישראל בע"מ " ואת שמה של "מרקורי לוגיסטיקה" לשנות ל- "מארסק לוגיסטיקס ישראל בע"מ ".

טומי טומסן – אחד השותפים בקבוצה, אמר בארוחה חגיגית שקיימו לכבודו של סימקין בקופנהגן כי "התרומה של עדני בהקמתה של הנציגות בישראל היוותה גורם מפתח להצלחה היוצאת דופן".

עדני סימקין אמר: "ברצוני להביע את הערכתי על ההזדמנות שנפלה בחלקי לעבוד בצמוד לחברת ספנות בינלאומית מובילה ולהיות שותף להישגים שהחברה בישראל הגיעה אליהם. לאחר שש וחצי שנים, אני עוזב בגאוה את החברה בתקופה הטובה ביותר שלה, הן מבחינת הביצועים והן מבחינת מה שצופים ממנה. לדעתי מרקורי תופסת כיום את המקום השני בהיקף הפעילות בארץ, לאחר צים".

עדני סימקין ציין כי עדיין לא החליט על המשך פעילותו בענף ובכך הוא הזים את כל השמועות שהתרוצצו בשבועות האחרונים בחוגי הספנות בישראל. לדבריו, הוצע לו חוזה לשנתיים לפיו ימשיך לשמש כיועץ חיצוני לסוכנות בישראל - הצעה אותה הוא שוקל ברצינות. על כך הוא יחליט בהקדם.

"היינו חלוצים במספר תחומים", סיכם סימקין את תקופת פעילותו. לדבריו, מרקורי הצליחה "לחנך" את השוק בישראל שהעבודה באמצעות Hubs, כפי שנהוג ב- Maersk, עם הפלגות שטעון ועם אניות הזנה יעודיות הפוקדות באופן שבועי וביום קבוע, פועלת לטובת הלקוח ובמקרים רבים מספקת זמני הפלגה מהירים יותר מהפלגות ישירות. "התקופה של השביתות הוכיחה זאת. לא הייתה אף הכרזת 'תום מסע' בנמלי חו"ל אלא הורדנו את המכולות ב- Hubs שלנו באזור והמתנו שהשביתה תסתיים".

סימקין ציין כי גם בנושא ההובלה בקירור הם מהווים היום גורם מאד חשוב, תוך שימוש בטכנולוגיות מאד מתקדמות. "מעט מאד חברות מסוגלות להעמיד לרשותו של לקוח, לפי בקשה, כמות גדולה של מכולות קירור בזמן קצר עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר"

לדבריו, גם בתחום ה
com היתה מרקורי חלוצה בישראל. Maersk Sealand מאפשרת כיום ללקוחות לקבל הצעת מחיר באופן מיידי באתר האינטרנט שלה מכל מקום בעולם לכל מקום בעולם, כולל לנקודות יבשתיות בארצות הברית ובאירופה. בהתבסס על הצעת המחיר הזו, יכול הלקוח לבצע הזמנת מקום באניה (Booking), לשלוח הצהרת טעינה מלאה לשם הכנת שטר מטען, שטר המטען נשלח לבדיקה באופן מאובטח לאתר האינטרנט על ידי סוכן האניה והלקוח יכול להדפיס את שטר המטען הסופי אצלו במשרד. כמו כן, יכול הלקוח באתר האינטרנט לנהל משוב על מצב החשבון שלו בחברת Maersk Sealand, להפיק דוחות על הפעילות שלו וכמובן לעקוב אחרי המטענים שלו עד להגעתם ליעדם הסופי.

"כל זאת אינו בחזקת תיאוריה. כיום קרוב ל- 50% מהזמנות המקום (Bookings) בישראל מתבצעים באופן מקוון וכ- 40% משטרי המטען מודפסים על ידי הלקוחות תוך כדי קיצור ניכר בזמני המסירה של שטרי המטען וחיסכון בעלויות שליחים", אמר סימקין.

מר סורן הנסן, מנכ"ל מרקורי סוכנות ימית, התייחס לשינוי הצפוי בסוכנות ואמר : "הקמתה של מארסק ישראל בע"מ הינה עדות למחוייבות החזקה שיש לנו ללקוחות ולשותפים העסקיים בישראל. בסביבה עסקית מאתגרת ומתרחבת, עם שווקים הולכים וגדלים, אנו נמשיך להציע ללקוחותינו פתרונות לוגיסטיים אמינים וחדשניים שיסייעו בפיתוח הזדמנויות עסקיות חדשות, ובאותו הזמן למקסם את התהליך הלוגיסטי עבור לקוחותנו".