צים תפקוד בספרד את נמל Tarragona במקום ברצלונה

השינוי ייכנס לתוקף החל מחודש פברואר הקרוב. החלטה זו באה על רקע מהלך עסקי שאותו השלימה חברת צים בחודש יוני אשתקד במסגרתו רכשה 40% ממניותיה של חברת Contarsa, חברה פרטית המחזיקה בזכויות הבלעדיות לניהול מסוף המכולות בנמל Tarragona


00:00 ,29.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השינוי ייכנס לתוקף החל מחודש פברואר הקרוב. החלטה זו באה על רקע מהלך עסקי שאותו השלימה חברת צים בחודש יוני אשתקד במסגרתו רכשה 40% ממניותיה של חברת Contarsa, חברה פרטית המחזיקה בזכויות הבלעדיות לניהול מסוף המכולות בנמל Tarragona.
 
חברת צים הודיעה לאחרונה ללקוחותיה כי החל מחודש פברואר אוניות החברה יחלו לפקוד בספרד את נמל Tarragonaבצפון ספרד במקום את נמל ברצלונה באמצעות האוניות הפועלות בקו הגלובלי ZCS.
 
השינוי בפקידה יחל עם האונייה Zim Savannahהפלגה W18אשר צפויה להגיע לנמל חיפה ב-3 בפברואר ולהפליג מחיפה ב-6 בפברואר.
 
החלטה זו באה על רקע מהלך עסקי שאותו השלימה חברת צים בחודש יוני אשתקד במסגרתו רכשה 40% ממניותיה של חברת Contarsa, חברה פרטית המחזיקה בזכויות הבלעדיות לניהול מסוף המכולות בנמל Tarragona. את 60% הנותרים רכשה החברה לניהול מסופים DP World מנסיכות דובאי.
 
דורון גודר, מנכ"ל צים אמר עם פרסום דבר העסקה, בחודש יוני אשתקד, כי "נמל טרגונה ממוקם היטב ומסוגל לשרת שוק גדול מאוד בעוד העיר עצמה משכה לאחרונה השקעות גדולות מחברות בינלאומיות בעלות כושר הפצה גדול. אנחנו מצפים לעבור ביחד עם חברת DP World על פיתוח מסוף המכולות".
 
גודר הוסיף באותה הזדמנות כי חברת צים מתכננת לפקוד את הנמל לקראת סוף שנת 2008 ולהמשיך ולהשקיע בפיתוח הנמל ולהפוך אותו ל-Hub האזורי שלה.
 
נמל טרגונה ממוקם בצד הצפון-מזרחי של חצי האי האיברי, במחוז קטלוניה בספרד, והוא בעל יתרונות רבים כגון נמל בעל מים עמוקים, עם פוטנציאל יצוא חזק לשוק הים-תיכוני וכנקודת יציאה טובה מספרד וכן כנמל הנמצא בקרבת מקום למרכזים לוגיסטיים רבים באזור ומחובר לרשת כבישים ומסילות ברזל המקשרות אותו לברצלונה, ולנסיה מדריד ופנים-ספרד.
 
יש לציין כי למסוף המכולות בטרגונה יש כיום נפח קיבולת של 150 אלף TEUעם פוטנציאל פיתוח נוסף. כיום עומק הרציף הינו 15.5 מטר ותוכניות הפיתוח הקיימות הם להעמיק את הרציף לעומק של 16.5 מטר ולהגדיל את אורך הרציף ב-400 מטרים נוספים, דבר שיאפשר לרציף לטפל באוניות מכולה מהסוג החדיש ביותר. נמל Tarragonaנחשב לנמל השני בגודלו בספרד מבחינת פעילות תפזורת ומטען כללי והחמישי בגודלו מבחינת פעילות נפח המטען.
 
סבב הפקידה של קו ZCS, הקו הגלובלי הבולט של החברה פועל ביבוא בנמלי Kingston, Savannah, New York, Halifax, Tarragona, חיפה ואשדוד. הקו פועל ביצוא בנמלי Livorno, Tarragona, Halifax, New York, Savannah, Kingston, Los Angeles. כמו כן פוקד קו ZCS את נמלי Shekou,Hong Kong , Ningbo ושנחאי.