צים תסיים בקרוב את פעילות קו המכולות מדרא"פ לנמל אילת

מדובר בקו המפעיל שתי אוניות מכולה ופוקד את הנמל אחת לחמישה שבועות. מנכ"ל חברת נמל אילת: לנמל אילת יש יתרון אדיר אל מול הנמלים האחרים בכל הנוגע לגישה למזרח הרחוק, אוסטרליה ולדרום אפריקה ואת כל זאת אפשר לפתח רק באמצעות תשתיות הרכבת


00:00 ,08.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בקו המפעיל שתי אוניות מכולה ופוקד את הנמל אחת לחמישה שבועות. מנכ"ל חברת נמל אילת: לנמל אילת יש יתרון אדיר אל מול הנמלים האחרים בכל הנוגע לגישה למזרח הרחוק, אוסטרליה ולדרום אפריקה ואת כל זאת אפשר לפתח רק באמצעות תשתיות הרכבת
 
למערכת Port2port נודע כי חברת צים שירותי ספנות משולבת מתכוונת לסיים בקרוב את פעילותו של קו המכולות מדרום אפריקה לנמל אילת. מדובר בשתי אוניות מכולה הפוקדות את נמל אילת אחת לחמישה שבועות.
 
מדובר בפגיעה בנמל אילת, ובשיחה עם מנכ"ל חברת נמל אילת, אינג' גדעון גולבר, "כל הקטנה בכמות המטענים מהווה פגיעה בנמל אילת. הפגיעה הזאת הינה פגיעה בתמהיל העבודה בנמל ולא רק פגיעה כספית".
 
מר גולבר הוסיף כי מאז הרפורמה בנמלים נמל אילת מתקשה לעמוד בתחרות אל מול נמל אשדוד וחיפה בשל היעדר תשתיות מתאימות.
 
"אנחנו יושבים עכשיו ומתאמים את הפעילות אל מול הגורמים השונים, אל מול חברות הספנות, אל מול גורמים ממשלתיים כגון משרד האוצר ומשרד התחבורה. נמל אילת נפגע מאז הרפורמה בשל היעדר תשתיות ובעיקר בשל היעדר תשתית רכבת המחברת אותו אל מרכז הארץ. התחרות אומנם נפתחה ואמורה להיות שווה בין הנמלים אבל לנמל שלנו חסרות התשתיות המתאימות על מנת להיות חלק מהתחרות".
 
"לנמל אילת יש יתרון אדיר אל מול הנמלים האחרים בכל הנוגע לגישה למזרח הרחוק, אוסטרליה ולדרום אפריקה ואת כל זאת אפשר לפתח רק באמצעות רכבת. ממשלת ישראל צריכה לבחון ולהחליט בנושא ולחבר את נמל אילת לתשתית הרכבת", הוסיף מנכ"ל חברת נמל אילת.

טרם נמסרה תגובת חברת צים לדברים.