"צים" תובעת את רשות הנמלים והרכבות במעל ממיליון ש' בגין גניבת סיגריות ממכולות בחניית ביניים בנמל חיפה

הטענה: הרשות נושאת באחריות לפצות את צים בגין מלוא נזקיה והוצאותיה שכן המטען החסר נעלם בשעה שהמטען היה מצוי בשליטת הרשות ולאחר שחלקו המירבי


00:00 ,30.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הטענה: הרשות נושאת באחריות לפצות את צים בגין מלוא נזקיה והוצאותיה שכן המטען החסר נעלם בשעה שהמטען היה מצוי בשליטת הרשות ולאחר שחלקו המירבי נתפס בישראל על ידי רשויות המכס
 
צים, חברת השיט הישראלית, המיוצגת על ידי עו"ד אמיר כהן דור ועו"ד גבי דיסני, ממשרד עו"ד ש. פרידמן ושות', הגישה תביעה בבית משפט השלום בחיפה כנגד רשות הנמלים והרכבות, בה היא מבקשת השבת סך של למעלה ממיליון ש"ח (224,693 דולר), אותם נאלצה צים לשלם, לטענתה, כפיצוי עקב "מחדליה או מעשיה של רשות הנמלים והרכבות".

סיפור המעשה: ביום 12.5.96 נפרקו מהאניה "צים איבריה", בנמל חיפה, שלוש מכולות שהכילו מטען של סיגריות מסוג "מלבורו" ו"מלבורו לייט" ששוגרו מארה"ב ע"י חברת פיליפ מוריס והיו מיועדות לחברה קפריסאית המכולות נועדו לשיטעון לנמל לימסול. לאחר שנפרקו המכולות בלימסול, הסתבר כי הן הגיעו ריקות לחלוטין ממטען כלשהו, באופן שהחוסר המצטבר היה של 1396 קופסאות סיגריות.

החברה הקפריסאית הגישה נגד צים תביעה לבית המשפט המוסמך בקפריסין, לתשלום סך

כולל של: 327,500 דולר. בנסיבות העניין, ועל סמך ייעוץ משפטי שקיבלה צים, הושג עם התובעת הקפריסאית הסכם פשרה לסילוק התביעה הנ"ל כנגד תשלום סך כולל של 140,000 דולר. תשלום זה נעשה ביום 17.12.02 או בסמוך לכך.

צים טוענת כי הטובין נגנבו בשעה שהמכולות היו בחזקת רשות הנמלים והרכבות או בשליטתה, וכי המטען למעשה נגנב בפרק הזמן בו אוחסנו המכולות בנמל חיפה בהמתינן לשיטעון.

לטענת צים הרשות נושאת באחריות לפצות את צים בגין מלוא נזקיה והוצאותיה עקב החוסר הנ"ל בשל רשלנותה בהחזקת המטען ו/או בשמירה עליו. החוסר נגרם בשעה שהמטען היה מצוי בשליטת הרשות ולאחר שחלקו המירבי נתפס בישראל על ידי רשויות המכס.

הסכום הנתבע כולל בין היתר את הוצאות הסדרת התביעה, שכ"ט עו"ד צים, הוצאות המשפט בקפריסין, חקירת חוקרים פרטיים בישראל ובארה"ב, שכ"ט עו"ד צים בישראל, שמאות בקפריסין והוצאות הטיפול בתיק.