צים שותפה במיזם בינלאומי בסין עם CMA CGM ו-Deutcshe Bahn

המיזם הבינלאומי נועד להקמת 18 מסופים לרכבות מטען ברחבי סין בשותפות עם חברה בבעלות ממשלת סין. צים משקיעה במיזם 44 מיליון דולר תמורת 8% ממניות המיזם


00:00 ,04.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המיזם הבינלאומי נועד להקמת 18 מסופים לרכבות מטען ברחבי סין בשותפות עם חברה בבעלות ממשלת סין. צים משקיעה במיזם 44 מיליון דולר תמורת 8% ממניות המיזם
 
חברת China Railway Container Transport Corp., חברת בבעלות ממשלת סין אשר נמצאת בשליטת משרד הרכבת הסיני ועוסקת בהובלת מטען באמצעות מכולות הקימה מיזם משותף (Joint Venture) הכולל את החברה הצרפתית CGM CMA, את החברה הגרמנית Deutsche Bahn המתפעלת את הרכבות בגרמניה ואת החברה הישראלית צים באמצעות חברת הבת Zim Logistics על מנת לעצב, לבנות ולתפעל רשת של 18 מסופים לרכבות מטען ברחבי סין.
 
מסופי המטען שיוקמו שיוקדשו לטיפול במכולות מטען ימוקמו בנקודות שינוע מרכזיות כגון שנחאי, Kunming בדרום-מערב סין ו-Urumqi בצפון מערב סין. המסופים אמורים להתחיל ולפעול בשנת 2010.
 
בידיעה שהגיעה ממקורות זרים נמסר כי הצדדים המעורבים הגדירו את המיזם כהשקעה הזרה הגדולה ביותר בתעשיית הרכבת של סין, ומסמנת את פתיחתו של הסקטור שהיה עד כה תחת שליטה קפדנית של המדינה.
 
כמו כן נמסר כי בשותפות בין סין לחברות הזרות יושקע סכום של 1.57 מיליארד דולר. המיזם הבינלאומי זכה לשם China United International Rail Containers Co..
 
כמו כן ידוע כי החברה הממשלתית הסינית תהיה בעלת המניות הגדולה ביותר במיזם הבינלאומי עם 34% מהמניות. החברות CGM CMA, Deutsche Bahn וחברת צים יחזיקו ב-8% מניות כל אחת.
 
כפי שדיווחה צים בחודש נובמבר 2006, חלקה של צים במיזם יעמוד על כ-8% וזאת בתמורה להשקעה של כ-44 מיליון דולר. ההשקעה תבוצע על ידי צים בשלושה שלבים עד לסוף שנת 2008.
 
יש לציין כי התפתחות זאת באה לאור כוונתה של סין להרחיב את רשת המסילות שלה ב-20 אלף עד ל-100 אלף קילומטרים נוספים עד לשנת 2020 על מנת לענות על הגידול הצפוי בביקוש.