צים רוכשת שמונה אניות ענק חדשות

מועצת המנהלים של חברת צים אישרה היום רכישה של 8 אניות מכולה ממספנת יונדאי בקוריאה. מדובר ברכישת 4 אניות של TEU 8,200 ו- 4 אניות נוספות של 10,000 TEU. עלות העסקה היא כ- 1 מיליארד דולר. האניות תימסרנה לצים במחצית השנייה של שנת 2009


00:00 ,07.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

תרכוש ארבע אניות בנות 8,200 TEU וארבע אניות נוספות בנות 10,000 TEU. עלות העסקה היא כ- 1 מיליארד דולרים. מדובר בצעד נוסף לקראת מימוש התכנית האסטרטגית החמש שנתית של צים להכפלת נפח ההובלה
 
מועצת המנהלים של חברת צים אישרה היום (7 יוני) רכישה של 8 אניות מכולה ממספנת יונדאי בקוריאה. מדובר ברכישת 4 אניות של TEU 8,200 ו- 4 אניות נוספות של 10,000 TEU. עלות העסקה היא כ- 1 מיליארד דולר. האניות תימסרנה לצים במחצית השנייה של שנת 2009.
 
יו"ר החברה לישראל וצים, עידן עופר, ומנכ"ל צים, דורון גודר, אמרו, כי רכישת שמונה האניות הגדולות הינה צעד משמעותי ביותר, שיאפשר לצים להיערך לדרישות  הספנות העולמית בשנים הקרובות, ושיעמיד את החברה בשורה אחת עם חברות הספנות הגדולות בעולם המצטיידות גם הן באניות מסוג זה.

השניים ציינו שהמעבר לאניות בעלות נפח מטען גדול הינו צעד גדול למימוש התכנית האסטרטגית החמש שנתית של צים כפי שהותוותה על ידי מועצת המנהלים שלה, המעמידה יעד של הכפלת נפח ההובלה והגדלת רווחיות החברה.
 
"האניות הללו הן הדור החדש של אוניות מכולה גדולות אשר נכנסות וייכנסו לשירות בשנים הקרובות", אמר מנכ"ל צים, דורון גודר, והוסיף כי רכישת אניות אלה תאפשר לצים השבחת השירות, קיצור זמני ההובלה ליעדים השונים והרחבת פריסת קווי הספנות של החברה מאסיה לאירופה ואמריקה וחזרה.
 
יצוין כי עסקת רכישת האוניות אינה כוללת מעורבות של בעלי עניין.
 
עוד נודע שמימון העסקה ייעשה על ידי שימוש בהון העצמי הקיים לאחר הנפקת אגרות החוב שביצעה החברה בשנה שעברה ועל ידי הלוואות בנקאיות. אפשרות נוספת היא ביצוע עסקאות מכירה וחכירה חוזרת של האניות הללו.