צים סיימה את הרבעון השלישי ברווח של כ- 102.7 מליון ש"ח

בזכות נתונים מצויינים ברבעון השלישי, צים מציגה סה"כ רווח של 128.1 מליון ₪ בתשעת חודשי 2003 ; בתשעת החודשים – גידול של 23.5% בכמות המכולות המובלות, ירידה של 22.8% בהוצאות המימון ; השיפור בתוצאות בא על אף העלייה בדמי חכירת אניות ורמת מחירי הדלק הגבוהים


00:00 ,23.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בזכות נתונים מצויינים ברבעון השלישי, צים מציגה סה"כ רווח של 128.1 מליון ₪ בתשעת חודשי 2003 ; בתשעת החודשים – גידול של 23.5% בכמות המכולות המובלות, ירידה של 22.8% בהוצאות המימון ; השיפור בתוצאות בא על אף העלייה בדמי חכירת אניות ורמת מחירי הדלק הגבוהים

עם פרסום הדוחות הכספיים ברבעון השלישי, של החברה לישראל המאגדת בתוכה את חברת צים (48.9% בעלות), כמו גם את כימיקלים לישראל, טאואר ובז"ן, עולה התמונה כי חברת הספנות "צים" סיימה את הרבעון השלישי של 2003 בתוצאות כלכליות מצויינות.

על פי הדו"ח, צים סיימה את תקופת הדוח (תשעת חודשי 2003) ברווח של כ- 128.1 מיליון ₪ לעומת הפסד של כ- 63.7 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. את הרבעון השלישי בתקופת הדוח סיימה צים ברווח של כ- 102.7 מיליון ₪ לעומת רווח של כ- 15.1 מיליון ש"ח ברבעון השני של של תקופת הדוח ולעומת רווח של 1.0 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות צים הסתכמו בתקופת הדו"ח בסכום של כ- 6.7 מיליארד ₪, לעומת סך של כ- 5.3 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מעליה של כ- 3.4% בדמי ההובלה הממוצעים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ומעליה של כ- 23.5% בכמות המכולות המובלות.

ברבעון השלישי של תקופת הדוח הסתכמו הכנסות צים בסכום של כ- 2.4 מיליארד ₪ לעומת סך של כ- 1.9 מיליארד ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות המשתנות בתקופת הדוח גדלו בשיעור של כ- 20.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד שבכמות ההובלות חל גידול של כ- 23.5%, כאמור.

הוצאות דמי החכירה גדלו בתקופת הדוח בשיעור של כ- 28.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדוח המשיכה החברה בהתייעלות תפעולית, והשיפור בתוצאות בא על אף העלייה בדמי חכירת אניות ורמת מחירי הדלק הגבוהים.

הוצאות המימון של צים הסתכמו בתקופת הדוח בסכום של כ- 101.5 מיליון ₪, ירידה של כ- 22.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בעיקר בשל הירידה בשיעור ריבית הליבור, והירידה בהוצאות הפרשי שער בגין הלוואות לזמן ארוך הנובעת מעסקות הגנה שבוצעו בתקופת הדוח.

בדו"ח מצויין כי פעילות ההובלה הימית במכולות מאופיינת במחזוריות הן שנתית והן רבעונית ותלויה במועדי השלמת ההפלגה כאשר אז נזקפים ההכנסה והרווח, לכן צפויה תנודתיות רבה ברווח הרבעוני ורבעון זה אינו מאפיין רבעון ממוצע.

עוד צויין שבתקופת הדוח התקשרה צים בחוזים לחכירת שתי אניות מכולה לתקופה של 10 שנים עם אופציה להארכת התקופה וכן לרכישת אניה אחת בסידרה זו. האניות תיכנסנה לשרות במהלך השנים 2004 ו- 2005.


יוסי רוזן: החברה לישראל תתמוך בכל הצעה שתביא להפרטת צים

מר יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל, התייחס לנזקים הנגרמים לחברות הקבוצה ובכללן כי"ל וצים כתוצאה מן השביתות התכופות בנמלי ישראל וקרא לממשלה ולעובדים להתמיד בהידברות עד להגעה להסכם אשר ימנע את הפגיעה הקשה ביצוא ובתעשייה.

בהמשך להחלטת הממשלה להפרטת צים, יוסי רוזן מסר כי החברה לישראל תתמוך בכל הצעה אשר תביא להפרטה מיידית של צים. רוזן הוסיף כי החברה לישראל תעמיד, כמו בעבר, כל סיוע לממשלת ישראל בתהליך ההפרטה.

רוזן אמר כי הפרטת צים תתרום לגיבוש מדיניות השקעות תוך מציאת מקורות מימון לטווח ארוך לשם מימון ההצטיידות בצים דבר שנבצר מן החברה כיום.