צים סיימה את הרבעון הרביעי של 2003 ברווח של 78 מליון ש"ח

חברת צים סיימה את שנת 2003 ברווח של כ- 204 מיליון ש"ח, לעומת הפסד של כ- 40 מיליון ש"ח אשתקד ; כמות המכולות שהובלה ב- 2003 עלתה בכ- 19.4% לעומת כמות המכולות שהובלה בשנת 2002; בכוונת החברה לישראל לארגן מחדש את צים ולהשקיע בהרחבת פעילותה הבינלאומית


00:00 ,29.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חברת צים סיימה את שנת 2003 ברווח של כ- 204 מיליון ש"ח, לעומת הפסד של כ- 40 מיליון ש"ח אשתקד ; כמות המכולות שהובלה ב- 2003 עלתה בכ- 19.4% לעומת כמות המכולות שהובלה בשנת 2002; בכוונת החברה לישראל לארגן מחדש את צים ולהשקיע בהרחבת פעילותה הבינלאומית

החברה לישראל פירסמה הבוקר את התוצאות הכספיות של שנת 2003. מהנתונים עולה כי חברת הספנות צים סיימה את שנת הדוח ברווח של כ- 204 מיליון ש"ח, לעומת הפסד של כ- 40 מיליון ש"ח אשתקד. את הרבעון הרביעי של שנת הדוח סיימה צים ברווח של כ- 78 מליון ש"ח, לעומת רווח של כ- 22 מליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

עפ"י הדו"ח, כמות המכולות שהובלה בשנת הדוח עלתה בכ- 19.4% לעומת כמות המכולות שהובלה בשנת 2002, והסתכמה בכ- 1.8 מליון מכולות. תוספת הכמות תרמה כ- 290 מליון דולר להכנסות החברה בשנת 2003.

עוד נמסר כי ברבעון הרביעי של שנת הדוח היתה עליה בהיקף ההכנסות בסכום של כ- 67.4 מליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההוצאות המשתנות עלו בכ- 18.4% לעומת שנת 2002. הגידול, כאמור, בשעור 19.4% בכמות המכולות שהובלו לעומת גידול בהוצאות המשתנות נובע, בעיקר, כתוצאה מנקיטת צעדי התייעלות.

בחודש פברואר 2003 התקשרה צים בחוזים לרכישת אנית מכולה במחיר 46.2 מליון דולר ולחכירת 2 אניות מכולה לתקופה של 10 שנים עם אופציה להארכת התקופה. במהלך שנת 2004 ותחילת שנת 2005 צפויות להיכנס לשרות שתי אניות בבעלות ו- 5 אניות חכורות לתקופה של 10 שנים עם אופציה להארכת התקופה.
לאחר תאריך המאזן התקשרה צים בהסכם לרכישת שתי אניות מכולה במחיר של 23.5 מליון דולר כל אחת. על פי ההסכם האניות יוחכרו עם רכישתן לחברה המוכרת לתקופה של שנתיים.

מרכיב הכנסות צים מפעילות בין נמלים זרים היווה כ- 83% מסך ההכנסות מפעילות ספנותית.

נכון ליום המאזן, מפעילה צים 82 אניות, מהן 25 אניות בבעלות (מתוכן 5 בבעלות משותפת), השאר בחכירה, לפי הצורך. לצורך פעילותה משתמשת צים בכ- 260,000 מכולות ונגררים, מהן כ- 124,000 בבעלות ובחכירה הונית והשאר בחכירה תפעולית.

יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל, התייחס לתוצאות הכספיות של חברת צים וציין כי החלטת רכישת חלקה של המדינה בצים נעשתה מתוך מגמה להמשיך ולפתח את צים כחברה עסקית לכל דבר בשוק תחרותי הולך וגובר והמחייב השקעות בהצטיידות וביצירת תשתית לוגיסטית.

"עסקת רכישת צים תביא בעקבותיה להרחבת פעילותה הבינלאומית של החברה ולהגברת כושר התחרות שלה מול חברות ספנות בינלאומיות. כמו כן ייהנו מכך עובדי צים והספנות הישראלית, אשר 83% מפעילותה הם בקווים בינלאומיים, ללא קשר לישראל. בכוונת החברה לישראל לארגן מחדש את צים ולהשקיע בהרחבת פעילותה הבינלאומית, כולל גיוסי מקורות נוספים להצטיידות", אמר יוסי רוזן.

כידוע, חברת צים עוסקת בתובלה בינלאומית משולבת המציעה שרותי תובלה גלובליים בעיקר בהובלת מכולות, בקווים סדירים המאופיינים בפיזור גיאוגרפי רחב ולרוב בפקידה שבועית. בנוסף, פועלת צים בהובלת מטענים קונבנציונליים, צובר, מטעני קירור ומכוניות.

בנוסף לפעילות הספנותית מספקת צים שרותים נלווים הכוללים: שילוח בינלאומי בים ובאוויר, שרותי תובלה יבשתיים, קונסולידציה, הפצה ואחסנה וזאת בעיקר באמצעות החברות המאוחדות והכלולות שלה.


מעורבות חברתית קהילתית של קבוצת החברה לישראל
יוסי רוזן ציין כי הפעילות למען הקהילה ובקהילה בישראל הם חלק מהמעורבות ותחושת האחריות החברתית של עובדי החברה. "בתוך עמנו אנו חיים ועובדים" ציין רוזן. התוכנית הארצית המרכזית של החברה לישראל וחברות הבנות לתמיכה וסיוע לקהילה נכנסה לשנת פעילותה השלישית עם 24 מועדוניות.

סך התרומות של הקבוצה בשנת 2003 הסתכמו בכ- 2.7 מיליון ש"ח. התרומות במועדוניות כללו התנדבות ערה של העובדים, תיקונים במבני המועדוניות, פתוח סביבתי, זיווד המועדוניות במחשבים, ציוד חשמלי למטבח, במשחקים וספרים, וכן בפעילויות העשרה, טיולים, פעילויות בחגים ובחופשות.

מעבר לפעילות זו, ממירות חברות הקבוצה את השי לחגים (ראש השנה ופסח) שהיה נהוג לשלוח לעמיתים וגורמים חיצוניים לחבילת מוצרי מזון ותווי שי ומקדישות אותם כתרומה למשפחות נזקקות בערי הפתוח וכן מחלקת חבילות ממתקים לילדים חולי סרטן המאושפזים ומטופלים גם במסגרות יומיות במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע ובמקומות אחרים.

כמו כן, תרמה החברה הן כסף והן שווי כסף לאגודות שונות ביניהן: ורייאטי, אילן, אוניברסיטת ת"א, יד שרה, רשות הטבע והגנים, המועצה לילד החוסה ועוד.